سلامت نیوز : نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع بودجه با هزینه واقعی حوزه سلامت مطابقت ندارد گفت: لازم است در این زمینه با بهره گیری از خدمات مناسب و منطقی در بخش خصوصی و نظارت درست بر این بخش امکان افزایش رضایت مندی را در بیماران فراهم آوریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در مراسم آیین تجلیل از اساتید ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اصولا برای تبدیل شدن کشور به یک قدرت اقتصادی و برون رفت از تنگناهایی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم لازم است یک بودجه انقباضی را در پیش بگیریم. لازم است از این طریق هزینه‌های کشور را کاهش داده و امکان ورود بخش غیر دولتی به همه عرصه‌های مدیریتی از جمله بخش سلامت فراهم آورده شود.

وی با بیان اینکه حرکت در راستای ورود بخش غیر دولتی به عرصه‌های مدیریت به هر میزان باعث حرکت کشور در مسیر دستاوردهای بیشتر خواهد شد تصریح کرد: نظر وزیر بهداشت و همکاران وی نیز معطوف به ایجاد یک تحول در حوزه سلامت و قدم برداشتن در مسیر تحقق اهدافی از جمله کاهش سهم بیمار در پرداخت هزینه درمان است.

ابوترابی‌فرد با ابراز امیدواری از امکان قدم برداشتن وزارت بهداشت و درمان در مسیر تحقق این نقشه تصریح کرد: منابع فعلی در واقع پاسخگوی هزینه واقعی حوزه سلامت نیست و لازم است برای دستیابی به اهداف به سمت بکارگیری بودجه به شکل کارآمد پرداخت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش دولتی تا آنجا که می‌تواند هزینه‌های سلامت را پرداخت می‌کند اظهار کرد: لازم است خدمات مناسب و منطقی درمانی در بخش خصوصی و با نظارت درست به بیماران ارائه شود تا از طریق افزایش رضایتمندی بیماران به ارتقای بهره وری در همه بخشها دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش بودجه مشکلی را در حوزه سلامت برطرف نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: لازم است از منابع مالی موجود استفاده درست به عمل آید زیرا بیماری مزمن در مدیریت کشور نیز آن است که از منابع موجود به خوبی استفاده نمی‌شود.

ابوترابی‌فرد در ادامه با بیان اینکه اراده وزارت بهداشت و دولت حاضر نیز در جهت ارتقا سطح بهره وری از منابع موجود است، اظهار کرد: در صورتی که از منابع موجود به خوبی استفاده شود و امکان ارائه خدمات مناسبی با فعال کردن بخش دولتی در حوزه سلامت فراهم شود خدمات می‌توانند با قیمت مناسب به بیماران ارائه شوند که این امر نیز رضایت مندی بیشتری را در این حوزه فراهم می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره میزان بودجه‌ای که در حال حاضر به بخش سلامت اختصاص داده شده است تصریح کرد: در تمام سالها بخش سلامت یکی از سه رده اول هزینه‌های کشور بوده است و در آینده‌ نیز این جایگاه را از دست نخواهد داد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه هزینه در برخی بخش‌ها در توسعه کشور نقش مهمی ایفا می‌کند، گفت: هزینه در بخش سلامت نیز از جمله این هزینه‌هاست که امری اجتناب ناپذیر است زیرا رشد و توسعه کشور متوقف بر انسان سالم و برخوردار از بالاترین سطح سلامت است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه کردن در بخش سلامت هزینه‌ی کلیدی است که نقش مهمی را در توسعه نیروی انسانی و کشور ایفا می‌کند خاطر نشان کرد: نگاه مجلس و دولت نیز بر این امر یکسان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha