دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 87879

سلامت نیوز : معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح عرضه شیر در مدارس یک اقدام ارزشمند به شمار می‌رود و وزارت جهاد کشاورزی از این طرح که می‌تواند تولید کمی و کیفی شیر را افزایش دهد به صورت جدی حمایت می‌کند.

حسن رکنی در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهارکرد: شیر یکی از مواد غذایی بسیار ارزشمند است که در ارتقای سلامت گروه‌های سنی مختلف از جوان‌ترین تا مسن‌ترین افراد تاثیر گذار است چراکه این محصول لبنی از نظر نوع پروتئین، ویتامین و مجموعه مواد مغذی غنی است و به عبارت دیگر شیر به عنوان یک شاخص اندازه‌گیری و ارزیابی برای مواد خوراکی دیگر هم به حساب می‌آید.

وی افزود: طرح عرضه شیر که بر اساس اعلام رییس‌جمهور یکی از اقدامات بسیار ارزشمند دولت است می‌تواند اثرات مثبتی بر ارتقای سلامت و پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری‌ها داشته باشد چراکه این بیماری‌ها که ممکن است کم و بیش به دلیل تغذیه ناصحیح مانند پوکی استخوان مشاهده شود، هزینه‌های درمانی سنگینی دارد و تغذیه شیر به راحتی آن را جبران خواهد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: بر اساس مطالعاتی که دانشمندان اروپایی انجام داده‌اند مصرف شیر باعث افزایش قد دانش‌اموزان و افزایش ضریب هوشی افراد می‌شود که اینها از جمله مسائلی است که ضرورت استفاده از شیر در تغذیه دانش آموزان را اجتناب ناپذیر می‌کند.

رکنی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی طرح عرضه شیر در مدارس را به عنوان یک اقدام ارزشمند تلقی کرده و از آن به صورت جدی حمایت می‌کند.

به گفته وی زمینه‌های تولید شیر به حدی است که هیچ مشکلی برای تامین نیاز مدارس کشور وجود ندارد و این طرح می‌تواند انگیزه تولیدکنندگان برای افزایش کمی و کیفی تولید افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha