مشاور وزیر رفاه گفت: خدمات سازمان های بیمه گر جوابگوی مشکلات درمانی مردم نیست و این امر باعث شده تا اغلب بیمه شدگان به سمت بیمه های مکمل نیز بروند.

دکتر پرویز افشار در گفتگو با مهر افزود: در تمامی کشورها تعریف مشخصی برای سهم دولت در هزینه های سلامت وجود دارد و هر چه سهم دولت از این هزینه ها بیشتر باشد، نشان از اهتمام ویژه دولت به بحث سلامت مردم است.

وی تصریح کرد: سازمان ملل در ابتدای هزاره سوم ، انسان سالم را محور توسعه قرار داده است و با توجه به چنین دیدگاهی اگر خواستار توسعه پایدار و پیشرفت کشور هستیم باید به دنبال توجه بیشتر به سهم سلامت مردم باشیم.

مشاور وزیر رفاه در ادامه افزود: سهم دولت در هزینه های سلامت در کشورهای پیشرفته در مقایسه با کشورهای فقیر درحد بالایی است و این امر باعث شده تا کشورهای فقیرتر در امر سلامت با مشکلات جدی مواجه باشند.

افشار خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در کشور ما دولت تا حدودی در تامین هزینه های سلامت مشارکت می کند اما با این وجود مردم مجبور هستند برای سلامتی شان هزینه کنند.

وی گفت: از سالهای 59 تا کنون اقدامات بسیاری در ارتباط با خدمات سطح اول درمان در کشور صورت گرفته و در دو دهه بعد از انقلاب در کاهش بیماریهای عفونی، مرگ و میر مادران توفقیاتی حاصل شده است اما باید گفت، ساختار سلامت در سالهای 59 برای امروز کارساز نیست و باید تغییر شگرفی در امر توجه به سلامت مردم صورت گیرد.

مشاور وزیر رفاه با بیان اینکه سهمی که دولت برای سلامت مردم می پردازد فقط کفاف بخشی از خدمات درمانی مردم را می دهد، افزود: به طور حتم هزینه های سنگین سلامت ، قشر فقیر جامعه را به پائین خط فقر سوق خواهد داد بنابراین برای مقابله با این امر نیازمند مداخله موثر و سریع دولت در امر سلامت هستیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha