سلامت نیوز : بر اساس تفاهمنامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تحت پوشش قرار دادن داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از محل یارانه دارویی، 75 درصد قیمت 170 قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا ؛ اهم برنامه‌های انجام شده در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در 100 روز گذشته به این شرح است:

تامین دارو و ایجاد آرامش در بازار دارویی

. تلاش برای حذف بازرسی کالا در مبدا و افزایش مدت اعتبار ترخیص با حداقل اسناد و همچنین درخواست عدم نیاز به تائید اسناد حمل توسط اتاق بازرگانی کشور ذینفع برای شرکت­های دارویی از بانک مرکزی ج.ا.ایران.

· الزام شرکت­های واردکننده دارو و مواد اولیه دارویی به اخذ مجوز ورود از اداره کل دارو، قبل از هر گونه سفارش به منظور مدیریت واردات دارو.

· به منظور پایش قیمت داروهای وارداتی فوریتی درخواست قیمت ­گذاری داروهای فوریتی در کمیسیون قانونی قیمت­ گذاری دارو.

· تلاش برای جبران افزایش قیمت دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج که در این راستا اجرای تفاهم­ نامه با وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و سازمان‌های بیمه­‌گر به منظور تحت پوشش قراردادن داروهای بیماران خاص و صعب­العلاج از محل یارانه دارویی که از این طریق بیش از 170 قلم از این داروها که تامین هزینه آن­ها برای بیماران مذکور بسیار مشکل بود به طور میانگین حدود 75 درصد قیمت آن­ها تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

ارتقای کیفیت، ایمنی و امنیت فراورده­‌های غذایی

· توسعه تفاهم‌­های فرابخشی غذا و اقداماتی از قبیل تفاهم­‌نامه در زمینه انجام استانداردها با موسسه استاندارد، صورتجلسات مرتبط با سازمان دامپزشکی کشور، ایجاد زمینه­‌های تفاهم با انجمن صنایع فرآورده­‌های لبنی، تفاهم­نامه با گمرکات و سازمان استاندارد، تفاهم نامه با بازرگانی دولتی ایران، تفاهم­ نامه با سازمان استاندارد به منظور هماهنگی و کاهش موازی کاری در زمینه نظارت بر فرآورده­‌های آرایشی بهداشتی و مواد خوراکی آشامیدنی با حضور نمایندگان سازمان استاندارد.

· تهیه و ابلاغ دستورالعمل کمیته مشاورین استانی و بازنگری و اصلاح چندین دستورالعمل که از جمله آن می­‌توان به اصلاح دستورالعمل سردخانه­‌های مواد غذایی، دستورالعمل شناسه نظارت بر مشاغل خانگی و اصلاح ضوابط مواد غذایی و ضوابط ورود مواد اولیه و فرآیند شده محصولات غذایی و آشامیدنی نام برد.

· نمونه­ برداری­های مشترک با سازمان دامپزشکی کشور و ابلاغ دستورالعمل جدید در مورد فرآورده­‌های گوشتی

حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی

· اقدام به صدور مجوز واردات با قیمت پایه پایین‌تر به واردکنندگان به منظور کاهش قیمت استنت­های قلبی برای بیماران که در نتیجه شاهد کاهش 50 درصدی قیمت این محصول در بازار می­‌باشیم.

· ساماندهی امر توزیع و ابلاغ رسمی سود قانونی برای فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی به مراکز مجاز عرضه

· تسهیل و تسریع در صدور پروانه­‌های تولید به منظور ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ضمن رعایت ضوابط و مقررات و کاهش زمان صدور به 3 روز. همچنین به منظور حمایت از تولیدات داخلی، در صورت رفع نیاز کشور، از صدور مجوز واردات محصول مشابه خودداری می­‌شود.

· در راستای در دسترس بودن تجهیزات پزشکی، طرح ثبت تجهیزات پزشکی به منظور تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای واردات و ترخیص با تعبیه نیازهای زیرساختی و نرم­ افزاری آن در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha