سلامت نیوز : به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت و به نقل از معاون آموزش بنیاد دیابت دکتر فرهاد رجب پور، با توجه به تحقیقات انجام شده مصرف مقادیر متوسطی از قهوه احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد. بیش از 370 میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند که این بیماری را به یک معضل مهم در کل جهان تبدیل می کند.

به گزارش سلامت نیوز ؛ مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهند که مصرف 3 تا 4 فنجان قهوه در روز در مقایسه با عدم مصرف قهوه و یا مصرف کمتر از 2 فنجان قهوه در روز احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را 25 درصد کاهش می دهد.

با توجه به تحقیقات انجام شده کافئین موجود در قهوه موجب پیشگیری از دیابت نمی شود در نتیجه هم قهوه دارای کافئین و هم بدون کافئین در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو نقش دارند. همچنین تحقیقات نشان داده اند که قهوه فیلتر شده در قهوه جوش در مقایسه با قهوه دم کرده و نیز قهوه بدون کافئین در مقایسه با قهوه شامل کافئین دارای اثر پیشگیری کننده بیشتری هستند و این اثر در افراد کمتر از 60 سال بیشتر است.

با توجه به همین مطالعات اثرات حفاظتی قهوه در زنان بیشتر از مردان است. تئوری های متعددی در ارتباط بین مصرف قهوه و کاهش احتمال ابتلا به دیابت مطرح شده است. یکی از این تئوری ها، تئوری مصرف انرژی است، این تئوری پیشنهاد می کند که مصرف کافئین متابولیسم را در بدن تحریک کرده و مصرف انرژی را افزایش می دهد. تئوری بعدی تئوری متابولیسم کربوهیدرات است که مطرح می کند مصرف قهوه نقش کلیدی در تعادل گلوکز در بدن دارد. گروهی از تئوری ها نیز وجود دارند که پیشنهاد می کنند ترکیبات موجود در قهوه حساسیت نسبت به انسولین را افزایش می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha