سلامت نیوز : تغذیه مناسب امری ضروری برای حفاظت از جان و معیشت مبتلایان به اچ‌.آی‌.وی و یا سل است. بهبود وضعیت غذایی نقش اساسی‌ در جلوگیری از شیوع این بیماری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه برنامه جهانی غذا ؛ تغذیه مناسب امری ضروری  برای حفاظت از جان و معیشت مبتلایان به اچ‌.آی‌.وی و یا سل است. بهبود وضعیت غذایی نقش اساسی‌ در جلوگیری از شیوع این بیماری دارد.

اچ‌.آی‌.وی  و سل بیماری‌هایی‌ هستند که در مناطق فقیر و محروم، به لحاظ غذایی‌ ناامن و دسترسی محدود به تغذیه سالم شیوع می‌یابند.امروزه  مشخص شده که اچ‌.آی‌.وی، سل و سو تغذیه کاملا به هم متصل بوده و چرخه‌ی خطرناکی را تشکیل داده اند:

•    مبتلایان به اچ‌.آی‌.وی و سال به کالری و مواد مغذی بیشتری در رژیم غذایی خود نیازمندند در صورتی که معمولا این افراد اشتهای کمتری دارند، در نتیجه کمتر می توانند مواد مغذی غذا را جذب نمایند.
•    اچ‌.آی‌.وی و سل می تواند روی توانایی افراد در زمینهٔ درآمد زایی‌ تاثیر گذارد که این امر نهایتا کاهش دسترسی‌ به غذا و افزایش نا امنی‌ غذایی‌ را در بر خواهد داشت.
•    ناامنی‌ غذایی‌، شرایط درمانی را برای مبتلایان به اچ‌.آی‌.وی و سل دشوار تر خواهد ساخت به گونه‌ای که این افراد برای تامین هزینه های درمانشان مجبور به فروش دارائی های خود می شوند و یا  به تجاری نمودن روابط غیر اخلاقی می پردازند که در نتیجه انتقال این بیماری ها به دیگران افزایش می‌یابد.
•    هنگامی که مبتلایان به اچ‌.آی‌.وی و سل دچار سوً تغذیه بشوند خطر مرگ ‌و میر و شیوع  این امراض به طور چشم گیری افزایش می‌یابد.


نقش برنامه جهانی‌ غذا در حمایت از مبتلایان به اچ‌.آی‌.وی و سل

در سال ۲۰۱۱، برنامه جهانی‌ غذا به 3/2 میلیون نفر از مبتلایان به اچ‌.آی‌.وی و سل در ۳۸ کشور دنیا امداد غذایی نمود.

برنامه جهانی‌ غذا از مشکلات امداد غذایی‌ در نقاطی که آمار اچ‌.آی‌.وی و سل بسیار بالاست،  مناطق فقیر نشین و مناطقی که سیستم حکومتی ضعیفی دارند حکایت می‌کند.

با وجود مشکلات زیاد در مبارزه با اچ‌.آی‌.وی  و سل، برنامه جهانی‌ غذا متعهد است که تاثیر کمک‌های جهانی‌ را به  حداکثر برساند.

کمک‌های تغذیه‌ای برنامه جهانی‌ غذا نقش حیاتی در کاهش تاثیرات اچ‌.آی‌.وی، سل و سو تغذیه بازی می‌کند. این کمک‌های بسیار ضروری و مقرون به صرفه ما را قادر به درمان، کاهش مرگ و میر و بهبود سیستم تغذیه‌ای مبتلایان می‌سازد. کمک‌های غذایی‌ همچین به منزلهٔ امنیت اجتماعی است برای جمعیت‌هایی‌ که نا امنی‌ غذایی‌ در آنها وجود دارد و تاثیرات منفی‌ اجتماعی‌-اقتصادی ناشی‌ از اچ‌.آی‌.وی و سل را لمس نموده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha