دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر: 87902

سلامت نیوز : یک کارشناس ارشد پرستاری با توجه به نظرسنجی انجام شده از کودکان بستری شده در بیمارستان مرکز طبی کودکان، ویژگی‌های یک پرستار خوب را از نگاه بچه‌های امروز را این گونه توصیف کرد: مهربانی و خوشرویی، صداقت، حمایت و بیان واقعیت‌ها در عین دلگرمی دادن از مهمترین خصوصیات این شخص محسوب می‌شود.

فاطمه خوشنوا فومنی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه پرستاری از کودکان با مراقبت از بزرگسالان از لحاظ ماهیت و ساختارهای عملکردی متفاوت است، یادآور شد: کودک بیمار در بستری از نیازها، تمایلات و انتظارات از خود و همچنین خانواده‌اش قرار دارد.

وی با اشاره به تحقیقی که در بیمارستان مرکز طبی کودکان و از بچه های بستری شده در آنجا انجام پذیرفته است، گفت: در طی یک دوره چهارماهه و نظرسنجی از کودکان بیماری که در سنین 7 سالگی تا نوجوانی قرار داشتند، انتظارات آنها از یک پرستار خوب برآورد شد. به طوری که مهربانی، خوشرویی و صداقت پرستاران اولین خواسته‌ این کودکان به شمار می‌رفت.

در ادامه این کارشناس ارشد پرستاری کودکان با تاکید بر اینکه در مراقبت از افراد باید عملکرد مبتنی بر شواهد داشته باشیم، افزود: یکی از معیارهای افزایش کیفیت پرستاری توجه به ترجیهات بیمار است. بر همین اساس شاخص‌های یک مراقبت خوب از کودکان، از نگاه بچه‌های امروز، برقراری ارتباط مناسب و توجه به خواسته‌های آنهاست. کودکان بیمار از ما انتظار دارند از آنها حمایت کرده و به پدر و مادر آنها دلگرمی بدهیم.

خوشنوا در پایان بچه‌ها را فیلسوف‌های کوچک خوانده و اظهار داشت: براساس این پژوهش، بچه‌ها خواهان این هستند که واقعیت‌ها در عین دلگرمی دادن با والدینشان در میان گذاشته شود.

وی گفت: یکی از موارد جالبی که از سوی این کودکان در نظرسنجی مطرح شد بیان جمله طلایی «بچه شما در حال بهبودی است» به خانواده آنها بود چرا که آنها معتقدند هنگامی که مادرانشان مشکل آنها را می بینند، ناراحت می شوند و این اندوه بر حال کودکان بیمار تاثیر منفی می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha