سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از ورود موج جدیدی از بیماری تنفسی به کشور طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این بیماری علائمی شبیه آنفلوآنزا دارد و گروه‌های در معرض خطر باید واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با فارس، گفت:‌ در شرایط فعلی به جایی رسیده‌ایم که مواردی جدید از ابتلا به بیماری شبیه آنفلوآنزا در کشور افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این موج جدید که به شدت هم روند صعودی دارد، در روزهای اخیر در کشور مشاهده شده که در حال بررسی نوع این بیماری هستیم تا ببینیم آیا آنفلوآنزا هم جزء آن محسوب می‌شود یا خیر؟

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:‌ طبق بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده، این بیماری نوعی از بیماری تنفسی است که علائمی شبیه آنفلوآنزا دارد.

گویا ادامه داد: نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که بیماری تنفسی ایجاد شده مربوط به آلودگی هواست، اما قطعاً آلودگی در تشدید این بیماری در برخی افراد مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: آلودگی هوا باعث می‌شود که افراد مسن، بیماران قلبی، ریوی، تنفسی و سرطانی اگر به آنفلوآنزا مبتلا شوند، به انواع شدید و خطرناک آن گرفتار شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت توصیه کرد: گروه‌هایی که در معرض خطر هستند، باید هرچه زودتر واکسن آنفلوآنزا را تهیه کنند و به زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، بیماران دیابتی و بیمارانی که ‌نارسایی کلیه دارند و همچنین افرادی که سیستم دفاعی بدنشان تضعیف شده، توصیه می‌کنیم واکسن آنفلوآنزا را استفاده کنند، اما برای سایر مردم ضروری نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha