سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 87914
سلامت نیوز : متخصص گوش، حلق و بینی گفت: قطره‌های گوش برای نرم کردن جرم گوش و برطرف کردن التهاب موضعی گوش کاربرد دارند اما در عفونت‌ موضعی گوش، معاینه توسط پزشک و پاکسازی مناسب، مقدم بر مصرف قطره است.

مهتاب ربانی‌اناری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: قطره‌های گوش دو نوع است؛ یک دسته برای نرم کردن جرم گوش در بیمارانی که جرم گوششان بر روی هم انباشته شده و مشکل شنوایی ایجاد کرده است کاربرد دارند.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: دومین دسته از این قطره‌ها در برطرف کردن التهاب موضعی گوش است که معمولاً قطره‌ها یا آنتی‌بیوتیکی یا کورتنی هستند که برای کاهش التهاب و از بین بردن عفونت گوش به کار برده می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: برای مصرف هر دو نوع قطره بهتر است تجویز پزشک صورت پذیرد چرا که قبل از شروع مصرف قطره، معاینه گوش و تشخیص درست حائز اهمیت است.

ربانی اناری افزود: برخی قطره‌های آنتی‌بیوتیکی و کورتنی که در حال حاضر در داروخانه‌ها موجود است قطرات چشمی هستند که برای گوش نیز کاربرد دارند.

وی ادامه داد: در عفونت‌ موضعی گوش، معاینه توسط پزشک و پاکسازی مناسب، مقدم بر مصرف قطره است. تعداد قطره‌ها و تناوب آن طی روز بسته به دستور پزشک معالج است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: برای ریختن قطره در گوش بهتر است بیمار روی گوش سمت مقابل بخوابد و شخص دیگری قطره را داخل گوش بریزد و بیمار به مدت 10 تا 15 دقیقه در چنین وضعیتی باقی بماند.

ربانی اناری افزود: چنانچه بیمار انواع مختلف قطره برای مصرف در گوش داشته باشد بهتر است یک فاصله 15 دقیقه‌ای بین قطره‌ها قائل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha