سلامت نیوز : رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور گفت: امروزه در دنیا قاچاق انسان بعد از قاچاق مواد مخدر و فروش سلاح پرسودترین تجارت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سردار اشتری در سومین کارگاه مبارزه با قاچاق انسان گفت: اولین نشست این کارگاه سال 89 در عربستان و دومین نشست سال 90 در امارات متحده عربی برگزار شده است.

وی افزود: همجواری ما با برخی کشورهای اشغال شده توسط اشغالگران موجب شده تا اتباع این کشورها بیشتر در ورطه قاچاق انسان و سکس بیفتند و برای ایران تهدید باشند.

به گفته اشتری قاچاق انسان بعد از قاچاق مواد مخدر و سلاح پرسودترین تجارت است.

وی تاکید کرد: مبارزه با انواع قاچاق و بخصوص قاچاق انسان با توجه به تاکیدات رهبران سیاسی و دینی ایران امری واجب به شمار می‌رود.

وی گامهای موثر در مبارزه با کاهش قاچاق انسان را تصویب قانون تشدید مجازات عبور دهندگان اشخاص غیرمجاز از مرزها، همکاری های ببین المللی با ساایر کشورها، تبادل اطلاعات افراد مجرم، دستگیری و استرداد مجرمان به کشورها، مشارکت فعال در آموزش و مشارکت در برگزاری سمینارها عنوان کرد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور در پایان تاکید کرد: افرادی که به نوعی موجب نقض حقوق بشر در ایران شوند با شدت با  آنها برخورد می‌شود و به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha