سلامت نیوز : نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات بخش سلامت با وجود بودجه انقباضی کاسته نمی‌شود اما اراده دولت و مجلس فعال کردن بخش خصوصی در حوزه سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در حاشیه آئین تجلیل از اساتید ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بودجه سلامت برای تبدیل شدن کشور به یک قدرت اقتصادی و برون‌رفت از تنگناها باید به صورت انقباضی اجرا شود چرا که با شرایط موجود باید تا حد امکان هزینه‌ها را کاهش دهیم. البته از ظرفیت حضور بخش خصوصی در این عرصه استفاده خواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانمه وزیر بهداشت و همکارانشان تلاششان را معطوف به تحول در حوزه سلامت کرده‌اند تا سهم بیمار را در پرداخت هزینه‌های درمانی به حداقل برسانند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: وزارت بهداشت در این خصوص نقشه راهی را تعریف کرده است تا بتواند مشکلات موجود را حل کند.

وی گفت: در مجموع، منابعی که در بودجه پیش‌بینی شده است متناسب با هزینه واقعی حوزه سلامت نیست. باید در آینده قدم‌های منطقی در این خصوص برداشته و بخش خصوصی را فعال کنیم.

وی افزود: با نظارت درست بر رفتار بخش خصوصی می‌توان امکان رضایتمندی بیمار را فراهم کرد. باید در همه بخش‌ها به خصوص سلامت با ارتقاء بهره‌وری افزایش رضایت بیماران را فراهم کنیم.

وی افزود: متأسفانه در مدیریت کشور، بیماری مزمنی وجود دارد که بر اساس آن از منابع موجود خوب استفاده نمی‌کنیم.

وی گفت: در تمام سال‌ها بخش سلامت یکی از سه اولویت اول در بودجه کشور بوده و در آینده نیز بودجه بخش سلامت کاسته نخواهد شد.

وی افزود: بودجه سلامت مانند حوزه دانش است و بدون سرمایه‌گذاری در آن نمی‌توان به نتیجه رسید.بودجه سلامت نقش کلیدی در رشد و توسعه انسان سالم دارد.

وی خاطرنشان ساخت: اراده مجلس برای ارتقاء بهره‌وری و فعال کردن بخش غیردولتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha