سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 87918
سلامت نیوز : هم‌اکنون شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ بالا بودن ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود این شرایط به دلیل سکون هوا تا ظهر فردا در پایتخت ادامه داشته باشد.

محمد رستگاری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌های سنجش هوا، شاخص کیفیت هوای تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به 8صبح امروز(92.11.9) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

مدیر مرکز پایش آلودگی هوای تهران افزود: این آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون بوده که هم‌اکنون بر روی شاخص 106 قرار دارد.

وی ادامه داد:‌ با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی،‌ انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا تا ساعت ظهر امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باقی‌ بماند.

رستگاری ادامه داد: با وجود چنین شرایطی توصیه می‌شود افراد حساس شامل افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز پرهیز کنند.

مدیر مرکز پایش آلودگی هوای تهران خاطرنشان کرد: قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا میان 0 تا 50، 51 تا 100، 101 تا 150، 151 تا 200 و 201 تا 300 به ترتیب بیانگر پاک، سالم، ناسالم برای گروه‌های حساس، ‌ناسالم برای کل جامعه و بسیار ناسالم بودن هوا است.

در این باره مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت که پیش‌بینی می‌شود به دلیل پایداری هوا، طی امروز تا ظهر فردا شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha