سلامت نیوز : رئیس پژوهشگاه درمان ناباروری ابن‌سینا می‌گوید: یک دوم تا یک سوم هزینه درمان ناباروری در هردوره مربوط به داروهاست و امیدوارم داروهای اثربخش ناباروری زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته باشند.

محمد مهدی آخوندی در گفت‌وگو با فارس در مورد تحت پوشش قرار گرفتن 10 قلم از داروهای درمان ناباروری اظهار داشت: به عنوان رئیس انجمن جنین شناسی و عضو هیئت مدیره انجمن باروری و ناباروری خبر خوش بیمه شدن 10 قلم از داروهای ناباروری را دیروز از طریق رسانه‌ها متوجه شدم و ای کاش از نظر کارشناسی انجمن‌های تخصصی برای انتخاب اقلام دارویی مناسب نظرخواهی می‌شد.

وی ادامه داد: چند سال پیش پوشش بیمه‌ای یک قلم داروی مورد مصرف قلب برداشته شده و داروی کم اثر‌تر تحت پوشش قرار گرفت و از آنجایی که قشر کم درآمد مجبورند داروهای زیر پوشش بیمه را تهیه کنند از داروهای اثر‌بخش‌تر محروم می‌شوند که امیدواریم این اتفاق در مورد داروهای درمان ناباروری نیفتد.

رئیس پژوهشگاه و درمان ناباروری ابن‌سینا خاطر نشان کرد: حدود 20 درصد زوجین ایرانی نابارورند و بسیاری از این افراد به خاطر هزینه‌های بالا امکان استفاده از خدمات درمان ناباروری را ندارند و در عین حال یک دوم تا یک سوم هزینه‌های درمان ناباروری مربوط به داروهااست.

به گفته آخوندی یک دوره درمان ناباروری بین 3.5 تا 4 میلیون تومان هزینه دارد و پوشش بیمه‌ای روش‌های درمانی مانند IVF و میکرواینجکشن هنوز ایجاد نشده است.

تعرفه خدمات درمان ناباروری در انتظار تصویب شورای عالی بیمه سلامت

وی گفت: قاعدتاً باید ابتدا استانداردهای درمان ناباروری تدوین شود تا بتوان برای آن پوشش بیمه‌ای در نظر گرفت که در همین راستا 60 خدمت درمان ناباروری را تدوین کرده و به معاونت درمان وزارت بهداشت ارائه کردیم.

رئیس انجمن جنین‌شناسی ایران تصریح کرد: کلیات این طرح تصویب شده و منتظریم تا در شورای عالی بیمه نیز به تصویب برسد.

آخوندی همچنین بر این نکته تاکید کرد که برای رشد جمعیت می‌توان با هموار کردن راه درمان 20 درصد از زوجین به فرزند‌آوری در قشر نابارور در راستای رشد جمعیت کمک کرد.

رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو روز گذشته از پوشش 10 قلم داروی درمان ناباروری برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: با این کار 50 درصد مبلغ این داروهای درمان ناباروری را از این پس بیمه‌ها می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha