سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 87925

در حال حاضر وضعیت واکسن فلج اطفال در کشور مطلوب نیست و می توان گفت که این وضعیت بحرانی است و هم اکنون در برخی از حوزه های بهداشت و حوزه دارو به ویژه تامین واکسن هایی از جمله آنفولانزا و واکسن فلج اطفال با مشکل روبرو هستیم.

بحران کمبود واکسن فلج اطفال در کشور
سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت موجود واکسن ها در کشور گفت: مشکل کمبود واکسن فلج اطفال در کشور هنوز برطرف نشده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر کمبود برخی واکسن ها از جمله واکسن فلج اطفال اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت واکسن فلج اطفال در کشور مطلوب نیست و می توان گفت که این وضعیت بحرانی است.
 
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون در برخی از حوزه های بهداشت و حوزه دارو به ویژه تامین واکسن هایی از جمله آنفولانزا و واکسن فلج اطفال با مشکل روبرو هستیم.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه می بایست به حوزه پزشکی بیش از گذشته توجه کرد، خاطرنشان کرد: سلامت مردم مهم ترین دغدغه مسئولان وزارت بهداشت است چرا که اگر سلامت تأمین باشد، آرامش جامعه نیز تامین می شود.
 
وی با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت حوزه بهداشت و درمان به ویژه وضعیت دارو، گفت: وضعیت سلامت در کشور با نقطه مطلوب فاصله دارد و تلاش هایی که در این حوزه صورت می گیرد کافی نیست.
 
رستمیان با اشاره به مساله کمبود اعتبار در بخش بهداشت و درمان نیز گفت: یکی از عمده ترین مشکلات در این بخش، نبود اعتبارات کافی در سال جاری است، البته میزان بودجه بخش بهداشت و درمان در سال جاری نسبت به گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرد اما به طور کامل محقق نشده است.

بر اساس اعلام سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت سالانه هشت تا 10 میلیون دوز واکسن فلج اطفال در کشور تولید می شود.
 
این در حالی است که در روز 20 آبان ماه امسال وزیر بهداشت از وارد شدن یک میلیون واکسن فلج اطفال به کشور خبر داد و گفت که ۳ میلیون واکسن وارد ایران می شود اما هنوز این مشکلات وجود دارد.

همچنین سید حسام الدین مدنی رییس جدید سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر به تازگی اعلام کرده است که‌ وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر به شدت به دنبال رفع مشکل واکسن فلج اطفال هستند تا این مشکل به زودی برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha