سلامت نیوز : رئیس مجلس بر محرمانه بودن خروج آمار اعتیاد تاكید می‌كند. لاریجانی در این مورد گفته بود: درباره آمار معتادان میان ستادمبارزه با موادمخدر،‌ نیروی انتظامی و آسیب‌شناسان اجتماعی، رویه و عدد یكسانی برای آمار معتادان حرفه‌ای و تفننی وجود ندارد. گزارش‌های مطرح شده مبنی بر شیوع موادمخدر صنعتی و روان گردان‌ها در میان جوانان و كاهش استعمال موادمخدر صنعتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ این موضوعات و آمارها نباید پنهانی بررسی و توضیح داده شود بلكه باید این معضلات و تبعات آن با ابزارهای رسانه‌ای اطلاع‌رسانی شود تا خود جوانان متوجه شده و از این اقدامات روی گردان باشند. رسانه‌ای شدن معضلات اجتماعی مانند موادمخدر و اعتیاد خانواده‌ها را هوشیار و جوانان را مطلع می‌كند و به‌طور حتم عدم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی موجب فراگیر شدن این معضلات می‌شود زیرا مبارزه با اعتیاد یك موضوع ملی است. به رغم صحبت‌های اخیر رئیس مجلس اما وزیر كشور درباره محرمانه بودن آمارهای مربوط به اعتیاد نظر دیگری دارد. او در پاسخ به این سوال روزنامه تهران امروز می‌گوید: ‌ما چیز محرمانه‌ای نداریم و همه آمار و ارقام را در مورد موادمخدر اعلام می‌كنیم.

همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی در مورد ورود جدیدترین ماده مخدر صنعتی به نام «گوشتخوار یا كروكودیل» كه به اعتقاد كارشناسان ماده‌مخدر خطرناكی است كه استفاده از آن باعث می‌شود پس از چندی گوشت بدن مصرف‌كننده عفونت كرده و به مرور از استخوان جدا شود، می‌گوید: ‌همان برنامه‌ای كه برای موادمخدرهای دیگر داریم را برای مقابله با این ماده هم پی خواهیم گرفت.

او همچنین در مورد دسترسی آسان به قرص‌های كدئین‌دار به روزنامه تهران امروز تاكید می‌كند: هنوز در مورد كدئین‌ها بررسی خاصی نداشته‌ایم. احتمال دارد كه بخواهیم دز آنها را پایین آورده و در دسترس قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha