سلامت نیوز : یک متخصص چشم با بیان اینکه افراد باید از سنین مختلف جهت انجام چکاپ‌های سالیانه به مراکز چشمی مراجعه کنند، گفت: متاسفانه افراد بعد از بروز اختلال دردید خود به چشم پزشکی برای درمان می روند.

دکتر عبدالوحید عبدالرحیمی در گفت وگو با ایسنا ، در خصوص ارایه خدمات چشم پزشکی کشورمان در مقایسه با کشورهای دیگر اظهار داشت: خوشبختانه کشورمان از لحاظ ارایه خدمات چشم پزشکی به ویژه انجام عمل‌های جراحی مربوط به ناراحتی‌های چشمی هم سطح با کشورهای پیشرفته جهان است.

این متخصص چشم به ارایه اقدمات پیشگیرانه از بیماری‌های چشمی در کشورمان اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های چشمی از زمان کودکی به اجرای طرح سنجش بینایی دست زده که این امر در پیشگیری از ناراحتی‌های چشمی بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه افراد باید از سنین مختلف جهت انجام چکاپ‌های سالیانه به مراکز چشمی مراجعه کنند، افزود: متاسفانه افراد بعد از بروز اختلال دردید خود به چشم پزشکی برای درمان می روند در حالی که افراد در کنار چکاپ‌های سالیانه برای بیماری‌های دیگر باید برای سنجش بینایی و معاینات سالانه به منظور جلوگیری از بروز ناراحتی‌های چشمی به مراکز چشم پزشکی مراجعه کنند.

دکترعبدالرحیمی با اشاره به اینکه باید با ارایه راهکارهای مناسب، افراد را ترغیب به انجام معاینات سالیانه مربوط به ناراحتی های چشمی کرد، گفت: پیشگیری مهمتر از درمان است، تبلیغات از طریق رسانه ها در خصوص انجام چکاپ‌های سالیانه در پیشگیری از ناراحتی‌های چشمی می‌تواند در این امر بسیار تاثیرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha