سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷

سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید تایید کردند که بهبود وضعیت مراقبت‌های درمانی و بهداشتی با روند جهانی کاهش نرخ ابتلا به آلزایمر یا تاخیر در بروز این بیماری مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «کنت لانگا» از دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان و گروهی از همکارانش معتقدند که مردم جهان نسبت به 20 سال گذشته کمتر اختلالاتی چون آلزایمر و زوال عقل را تجربه می‌کنند.

پزشکان در این بررسی به ارزیابی پنج مطالعه اخیر پرداختند که بر اساس نتایج آنها کاهش موارد ابتلا به زوال عقل تاییدی بر روند مثبت بهبود سطوح آموزشی، سبک زندگی و مراقبت درمانی در سال‌های اخیر است.

لانگا گفت: شمار زیادی از مطالعات انجام شده در سراسر جهان تایید می‌کنند که خطر زوال عقل به دلیل افزایش آموزش‌ها و پیشگیری بهتر و درمان فاکتورهای خطرزای کلیدی قلبی – عروقی همچون فشارخون بالا و کلسترول رو به کاهش است.

وی همچنین اظهار داشت: در صورتی که درمانی برای آلزایمر و زوال عقل یافت نشود باز هم انتخاب فاکتورهای اجتماعی مناسب و یک الگوی زندگی سالم برای مقابله با این اختلالات و بیماری‌ها کاربرد دارد.

یکی دیگر از محققان این مطالعه نیز گفت: با این باید همواره در نظر داشته باشیم که با افزایش موارد دیابت و چاقی این روند مثبت در کاهش ابتلا به آلزایمر معکوس می‌شود زیرا این اختلالات می‌تواند به پیر شدن مغز منجر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha