سلامت نیوز : گروهی از روانشناسان می‌گویند: پوشش خبری رسانه‌ها از وقوع جرائم و حوادث مرگبار می‌تواند هر مخاطبی را افسرده کند اما ظاهرا خواندن، شنیدن و دیدن مکرر این اخبار انسان را در برابر این اندوه خنثی می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان بر اساس بررسی‌های خود دریافتند افرادی که به طور مداوم اخبار حوادث بد و ناراحت‌کننده گوش می‌دهند خود را در برابر وضعیت آزاردهنده ناشی از شنیدن این اخبار مصون می‌کنند.

به گفته این روانشناسان افرادی که خود را به کرات در برابر اخبار مرگبار قرار می‌دهند پس از مدتی بدون دریافت اثرات منفی ناشی از شنیدن این اخبار می‌توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند.

در این بررسی از شرکت‌کنندگان درخواست شد پس از دیدن چند کلمه با مفاهیم منفی، رنگی را که از مشاهده آنها به ذهنشان خطور کرده اعلام کنند. طبق مشاهدات، افراد هنگام مشاهده لغات منفی زمان بیشتری را برای شناسایی رنگ آن صرف می‌کردند که این زمان برای کلمات خنثی کوتاهتر بود. اما به گفته متخصصان زمانی که یک لغت منفی دو بار به فرد نشان داده شود با سرعت بیشتری رنگ آن را تشخیص می‌دهد. در حقیقت مشاهده لغات منفی در ابتدا فرد را اندوهگین می‌کند اما با تکرار آن، لغت مربوطه تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهد و فرد نسبت به آن احساس خنثی پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha