سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 87981

سلامت نیوز : محققان آمریکایی می‌گویند: انجام تست پاپ اسمیر تکراری، جهت بررسی دقیق‌تر آمار جمعیتی از زنان و احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم، ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ براساس پژوهشی که نتایج آن در 25 نوامبر 2013 منتشر شده است، در ده سال گذشته پزشکان در سراسر ایالات متحده، تست پاپ اسمیر غیر ضروری را برای غربالگری سرطان گردن رحم در گروه های خاصی از زنان انجام داده‌اند.

محققان موسسه سرطان هانتسمن در دانشگاه یوتا، آزمایش پاپ اسمیر را در دو سوم زنان (64.5 درصد) که رحم آنها برداشته شده است، انجام داده‌اند.

به گفته دکتر "دیانا کپکا"، محقق و استادیار دانشکده پرستاری در دانشگاه یوتا و از نویسندگان این مطالعه در موسسه سرطان هانتسمن، نیمی از زنان بالای 65 سال که سابقه سرطان دهانه رحم را نیز در تست پاپ اسمیر اخیر آنان گزارش شده است، نماینده 14 میلیون زن در ایالات متحده، نیازمند دریافت یک آزمایش غیر ضروری (آزمایش پاپ اسمیر تکراری علاوه بر چکاپ‌های سالیانه) هستند.

وی می‌گوید: از آنجا که خطر ابتلا به این سرطان با رشد آهسته در اواخر عمر بسیار کم است، ولی آزمایش پاپ اسمیر زنان بالای 65 سال که سابقه‌ای از سرطان گردن رحم و یا شرایط پیش سرطانی که به نفع ابتلا به بیماری است را نشان داده‌اند، لازم به نظر می‌رسد.

کپکا معتقد است: علاوه بر این، زنانی که رحم آنها برداشته شده از انجام آزمون بهره‌ای نمی برند چرا که تقریبا تمام آنها دیگر دهانه رحم نداشته و به هدف خاصی این تست غربالگری سرطان مربوط نمی‌شوند.

وی می‌گوید: ما امیدواریم برای مشاهده استفاده بهتر از آزمون در دهه آینده به عنوان تغییر در زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی و ارائه دهنده سیستم‌های یادآور مراقبت‌های بهداشتی، حمایت از تصمیم گیری و استراتژی‌های جدید برای بهبود کیفیت مراقبت، با استفاده از شیوه‌های راهنما، سازگاری بیشتری در میان پزشکان در جهت حمایت از بیماران صورت گیرد.

گفتنی است، نتایج این تحقیقات در مجله آنلاین داخلی انجمن پزشکی آمریکا آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha