سلامت نیوز : رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: تصادف موتورسیکلت، صدماتی برای سرنشین و ترک موتور به وجود می‌آورد که جدی و برگشت‌ناپذیر است و فرد را دچار معلولیت‌هایی می‌کند که اکثراً قابل ترمیم نیست.

اسماعیل ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ معلولیت‌های موجود در جامعه به چند دسته تقسیم می‌شوند، یکسری معلولیت‌های مادرزادی مثل فلج اطفال هستند که تقریباً در ایران ریشه‌کن شده است.

رئیس بورد فیزیوتراپی وزارت بهداشت به دسته دیگر معلولان در ایران اشاره داشت و گفت: دسته دیگر معلولان و جانبازان جنگ تحمیلی هستند که انسان‌های فرهیخته‌ای هستند و سلامت خود را برای آسایش و راحتی ما نثار کردند و جایگاهشان رفیع است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: دسته سوم معلولان حاصل از ضایعات و تصادفات و سوانح جاده‌ای هستند.

ابراهیمی ادامه داد: ضایعات ناشی از تصادف حاصل از موتورسیکلت متأسفانه از جمله مسائلی است که هم تعداد آن بیشتر است و هم مشکلات و صدماتی که برای سرنشین و ترک موتور حاصل می‌شود، جدی و برگشت‌ناپذیر است که علاوه بر اینکه معلولیت جدی را به دنبال دارد هزینه زیادی برای بیمار، خانواده و نظام خواهد داشت.

رئیس بورد فیزیوتراپی وزارت بهداشت با بیان این مطلب که اکثر موتورسواران را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: متأسفانه حوادثی که برای موتورسواران پیش می‌آید، فرد را دچار معلولیت‌هایی می‌کند که اکثراً قابل ترمیم نیست و می‌توان آنها را در دسته مشکلات جدی نخاعی، گردن، دست، کمر، اعصاب محیطی و شبکه‌های عصبی قرار داد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه داد: موتورسیکلت وسیله‌ای است که به دلیل ارزانی و تسهیل در استفاده بسیار متداول است اما به دنبال آن به دلیل بی‌احتیاطی، سرعت غیر مجاز و عدم توجه به هشدارهای پلیس میزان تصادف و به دنبال آن معلولیت بسیار فراگیر است.

ابراهیمی با بیان این مطلب که باید جمله دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است را نهادینه کنیم گفت: افراد دقت داشته باشند که با توجه به شرایط جاده‌ای، هشدارهای پلیس و نوع وسیله سرعت خود را تنظیم کنند چرا که تصادف، سوانح و ضایعات شدید و عمیق در انتظار بی‌احتیاطان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha