سلامت نیوز : نماینده اهواز با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون بهداشت برای بررسی وضعیت آلودگی هوا در اهواز و تنگی نفسی که پس از بارش باران برای شهروندان این شهر رخ داده است گفت: نمایندگان خوزستان، نمایندگان وزارت کشور، سازمان محیط زیست و معاون وزارت بهداشت نیز در این جلسه حضور داشتند.

سید شکرخدا موسوی در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: نمایندگان خوزستان گزارش کاملی برای ارایه به کمیسیون آماده کردند که قرائت شد و قرارشد این گزارش برای مطرح شدن در صحن مجلس به رییس مجلس ارایه گردد.

نماینده اهواز در خصوص اولویت‌های این گزارش، عنوان کرد: در این جلسه به بروز مشکلات تنفسی برای شهروندان پس از بارش باران اشاره شده بود که یک اتفاق بی‌سابقه و نادر است؛ تاکنون در هیچ جای کشور این اتفاق رخ نداده است که با بارندگی مردم دچار مشکل تنفسی شده و حدود 21 هزار نفر راهی بیمارستان شوند.

وی افزود: یکی از اولویت‌ها و خواسته نمایندگان خوزستان در این زمینه این بود که از کمیسیون بهداشت خواسته شد هر چه سریع‌تر علل وقوع این اتفاقات توسط سازمان محیط‌زیست و وزارت بهداشت را مشخص کنند تا بتوان در موارد مشابه از وقوع این اتفاقات و گسترش مشکلات در آینده جلوگیری کرد.

موسوی اظهار کرد: به همین جهت نیز اخیرا سازمان محیط زیست برای تعیین و سنجش دقیق آلاینده‌های هوا، دستگاه‌های جدیدی را در اختیار استان قرار داد، همچنین افزایش توجه و حمایت از حوزه بهداشت و درمان خوزستان برای مقابله با این مشکلات را از کمیسیون خواستار شدیم.

وی افزود: بیمارستان‌های اهواز در زمان‌های عادی پاسخگوی مراجعه بیماران نیستند چه برسد به زمانی که در یک شبانه‌روز 4 هزار نفر به اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، لذا قرار شد با مشخص شدن علل وقوع این اتفاقات، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت اعتباراتی را در این زمینه به خوزستان اختصاص دهند و در تجهیز مراکز درمانی به استان کمک شود.

نماینده اهواز گفت: همچنین یکی از موارد ضروری که در این جلسه مورد تاکید قرار دادم، لزوم سفر وزیر بهداشت، ربیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر نفت و وزیر صنعت به خوزستان است که باید به مردم این استان توضیحات لازم درباره این وضعیت ارایه کنند.

موسوی بیان کرد: آنچه که روشن است این است که آلودگی هوای اهواز ناشی از آلاینده‌های صنایع و مراکز نفتی است چون در طول 7 یا 8 ماه گذشته پدیده ریزگردها به ندرت به وقوع پیوست و این نشان می‌دهد که احتمال وجود آلاینده‌های صنعتی و نفتی در هوای اهواز بیشتر است.

وی عنوان کرد: بر اساس قول‌هایی که مسئولان دادند، تا حدودی نسبت به حصول نتایج مثبت در این زمینه خوش‌بین هستم، البته زمان دقیقی برای پاسخگویی مسئولان تعیین نشد ولی با توجه به این‌که ضرورت دارد پیگیری‌های نمایندگان خوزستان در این زمینه به سرعت انجام شود، احتمالا تا هفته آینده پاسخی در این رابطه دریافت می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha