سلامت نیوز : سه هفته به زمان تعیین شده از سوی پزشکان برای عمل پیوند باقی مانده است. مجید بهرامی همچنان در تامین هزینه‌های هنگفت بیمارستان در غربت با مشکلاتی مواجه شده و بیم آن می‌رود تا در سایه بی‌توجهی صورت گرفته طی هفته‌های پیش رو با بحران غیرقابل جبرانی مواجه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ مجید بهرامی که مدتی است برای ادامه درمان بیماری‌اش به کشور آلمان سفر کرده از نظر تامین هزینه‌های هنگفت دارو و بیمارستان با مشکلاتی مواجه شده و با توجه به زمان اندک باقی مانده برای عمل پیوند مغز استخوان می‌طلبد که مسئولان توجه ویژه و عاجلی برای برطرف شدن مسئله داشته باشند.

طبق اطلاعات دریافتی از نزدیکان بهرامی به دلیل شرایط دشوار پیش آمده یک وکیل به این هنرمند پیشنهاد کرده که برای رفع نگرانی از تامین هزینه‌های درمان، خود را پناهنده به دولت آلمان معرفی کند و سپس با خیال آسوده به درمان ادامه دهد. اما  بهرامی تا این لحظه دربرابر چنین پیشنهادی مقاومت کرده و اعتقاد دارد مسئله می‌تواند از راه صحیح و با حسن نظر مسئولان کشور برطرف شود.

این برای نخستین مرتبه نیست که یک ایرانی در کشورهای خارجی با چنین پیشنهادی مواجه شده است. افرادی همچون فعالان حرفه‌ای عرصه ورزش نیز قبلا با پیشنهادهای مشابهی برای اقامت و ادامه فعالیت در دیگر کشور‌ها مواجه شده‌اند. چند ماه قبل نیز کشتی‌گیران ایرانی به دلیل کم کاری مسئولان وقت در دولت قبل، پس از سفر به خارج از کشور و به دلیل کاستی‌های مالی فدراسیون درخصوص تامین نیازهای اولیه همچون خوراک و پرداخت هزینه هتل با مشکلاتی مواجه شدند. اما احتمالا این جزو نادر مواردی است که فردی برای تامین هزینه‌های درمان با چنین پیشنهادی روبرو می‌شود.

جلسات شیمی درمانی این هنرمند جوان دو هفته است که به پایان رسیده و یکی از بستگان نزدیک او طی ۱۰ روز آینده برای نمونه برداری عازم کشور آلمان می‌شود. پزشکان و خانواده این بیمار منتظر هستند تا به محض تامین هزینه‌های مورد نیاز برای عمل جراحی کار خود را آغاز کنند.

متاسفانه پیگیری‌های صورت گرفته برای جلب نظر مدیران به ویژه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهاد‌ها به دلایل گوناگون ازجمله آنچه مشکلات مالی عنوان می‌شود تا این لحظه بی‌نتیجه مانده و احتمال دارد بهرامی طی سه هفته آینده با بحرانی روبرو شود که جبران آن در آینده برای همه غیرممکن باشد. به همین علت اتخاذ تصمیمی سریع و با احساس مسئولیت بیشتر از سوی مدیران و هم وطنان به ویژه ایرانیان مقیم کشورآلمان بیش از پیش احساس می‌شود.

این هنرمند جوان بار‌ها عنوان کرده نگران بیماری نیست و همچون گذشته در برابر آن مقاومت خواهد کرد. این در حالی است که برادر او قبلا در گفتگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: پزشکان آلمانی اعتقاد دارند پیوند دوم بسیار سرنوشت‌ساز است و همه چیز به نتیجه عمل جراحی دوم و پیوند بستگی پیدا می‌کند. از طرفی هزینه‌های عمل پیوند دوم چیزی حدود ۴۰هزار یورو می‌شود که طبعا پرداخت آن بسیار سنگین بوده و تامین مبلغ مورد نظر برای اکثر بیماران و خانواده‌های آن‌ها سخت است.

مجید بهرامی سال ۹۰ با حمایت مسئولانِ معاونت هنری و همکاری خانه هنرمندان ایران، همچنین همراهی جمع زیادی از اهل هنر برای درمان بیماری سرطان به کشور آلمان سفر کرد و مورد عمل پیوند مغز و استخوان قرار گرفت. اما باید دید در دوره جدید و با وجود اینکه این جوان ایرانی برای برطرف شدن مشکل خود تنها به یک سوم مبلغ دوره قبل نیاز دارد، آیا مسئولان وقت توجه می‌کنند یا خیر؟ اینک تعیین سرنوشت در دستان ما قرار دارد اما مشخص نیست زمان زیادی در اختیار داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha