چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
سلامت نیوز : گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی نهایی شد و در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار گرفت این موضوعی بود كه روز گذشته علیرضا‌محجوب نماینده تهران و رئیس تحقیق و تفحص از تامین‌اجتماعی مطرح كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ وی در این گزارش به تماس‌هایی برای عدم ادامه بررسی‌ها درباره تامین‌اجتماعی خبر داد و عنوان كرد بی‌قانونی در این سازمان نهادینه شده و مدیران در این سازمان به فكر خود هستند تا زیر مجموعه‌شان. او تاكید كرد كه بررسی‌ها نشان می‌دهد كه با وجود اینكه مدیران این سازمان اعلام كرده‌اند كه بودجه‌ای برای افزایش حقوق بازنشستگان ندارند پاداش‌های میلیاردی برای خود در نظر گرفته‌اند.

سه گروه برای تحقیق كار كردند

علیرضا محجوب ،رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی در تشریح اقدامات انجام شده برای تحقیق و تفحص از تامین‌اجتماعی گفت: «ما مدارك را تا 15 دی جمع‌آوری كردیم و در مجموع هیات تفحص در 3 گروه درمان به ریاست آقای تاج‌ زاده، شستا به ریاست آقای دهدشتی و بنده نیز مسئول تفحص تامین‌اجتماعی در این هیات كارمان را آغاز كردیم.

در این تحقیق و تفحص به موضوع مدیرعامل قبلی و مطالبی كه در مجلس وجود داشت پرداختیم و حكم دیوان عدالت اداری را آورده‌ایم كه احكام این دیوان بر اساس قانون بوده و همه باید از آن تبعیت كنند. ما به وی گفتیم كه بهتر بود حكم دیوان را می‌پذیرفتید.»

80 هزار برگ به انضمام پرونده‌های دور قبل

وی ادامه داد: بیش از 80 هزار برگ به انضمام پرونده‌های دور قبل داریم كه كمتر از نیمی از آنها مربوط به دور قبل و بخشی نیز مربوط به دور جدید است. اگر هیات رئیسه صلاح بداند می‌خواهیم لوح فشرده این پرونده را در اختیار روزنامه‌ها و جراید قرار دهیم.

مرتضوی خودش آمد

نماینده تهران در مجلس با بیان اینكه در بررسی و تهیه گزارش تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی هیچ كس را احضار نكرده‌ایم، گفت: آقای مرتضوی خودش برای ارائه توضیحاتی به هیات تفحص درخواست داشته كه در 3 جلسه ما توضیحات وی را شنیده‌ایم و مداركی ارائه كرد كه در اصل گزارش هم آورده شده و بخشی از توضیحات وی در لوح فشرده ضمیمه گزارش شده است. البته باید مراجع قضایی به آن رسیدگی كنند.

اسم ما را حذف كنید

محجوب در ادامه تاكید كرد: یكی از درخواست‌های تفحص این بود كه حقوق مدیران و معاونان را مشخص كنید كه در شستا 39 هزار مورد بررسی شده و در سازمان تامین‌اجتماعی هم حقوق همه مدیران و معاونان را بررسی كرده‌ایم به‌طوری كه این میزان از سال 80 به بعد است كه در ضمائم آورده شده است.وی به نامه مدیرعامل جدید سازمان تامین‌اجتماعی در تاریخ 15 مهر 92 كه به وزیر تعاون صادر شده است، اشاره كرد و ادامه داد: مدیرعامل جدید سازمان تامین‌اجتماعی در این نامه درخواست حقوقش را كرده است. در جریان تهیه گزارش تفحص برخی‌ها به مجلس آمدند و از ما خواستند كه ما كوتاه بیاییم یا نامشان را از گزارش حذف كنند.

معاونان و مدیران به فكر خود هستند

محجوب به بخشی از این گزارش اشاره كرد و افزود: در جدولی كه از هزینه‌های این سازمان بین سال‌های 86 تا 90 تهیه كرده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم كه حقوق مستمری‌بگیران متناسب با شرایط روز و مدیران و معاونان افزایش نیافته است. به مستمری بگیران می‌گویند بودجه نداریم، اما در افزایش حقوق افراد و معاونان و مدیران به فكر خودشان هستند. در سال 86 مجموع دریافتی‌ها در این سازمان 898 میلیارد تومان بوده كه در سال 91 به 2 هزار و 464 میلیارد تومان رسیده كه این میزان افزایش 3 برابری داشته است.

بر اساس تحقیقاتی كه ما انجام داده‌ایم هزینه‌های اداری در سازمان تامین‌اجتماعی در سال 86، 199هزار میلیارد تومان بوده كه در سال 91 به 516هزار میلیارد تومان رسیده است. البته بدهی دولت به سازمان تامین‌اجتماعی در سال 86، 10هزار میلیارد تومان برآورد شده كه این مبلغ در سال 91 به 46 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

6 میلیارد پاداش برای مدیران

محجوب ادامه داد: در یكی از مداركی كه ما به دست آورده‌ایم مشخص شده كه در چهل و پنجمین جلسه هیات امنای تامین‌اجتماعی 6 میلیارد و 243 میلیون تومان پاداش به مدیران عامل و معاونان تعلق گرفته كه این جلسه در تاریخ 22 مرداد 92 برگزار شده است. البته در این مدت و بر اساس مصوبه هیات امنا 92.5 درصد از پرداختی‌ها به مزایا تخصیص داده شده است كه ما مجموع این پرداخت‌ها را به صورت فهرستی در این گزارش آورده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha