چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
سلامت نیوز : رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی گفت: طبق اسناد به دست آمده از سازمان تامین‌اجتماعی بیش از 15 میلیون تخلف ثبت شده و کلیات مدارک خبر از اقدامات این سازمان به مردم ایران می‌دهد. به گزارش خانه ملت، علیرضا محجوب در نشست خبری هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی، گفت: 15تیرماه حکم تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی صادر شد و پس از استقرار تیم در سازمان، هیات به 3 تیم مجزا تفکیک شد؛ یک تیم در شرکت شستا به سرپرستی آقای ده‌دشتی، یک تیم در بخش درمان به سرپرستی آقای قاضی زاده و یک تیم در خود سازمان تامین اجتماعی به سرپرستی من مستقر شدند و شروع به دریافت گزارشات واصله کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ نماینده تهران در مجلس بیان کرد: گزارش به دست آمده از سازمان شامل چند بخش می‌شود. مقدمه، موضوعات مربوط به مدیران، احکام ایران و موارد خاص تخلف و چند بخش دیگر که در تمام بخش‌ها آنچه به چشم می‌خورد، کم‌توجهی به قانون است به‌طوری که کم‌توجهی به قانون تبدیل به یک سرفصل از سازمان تامین‌اجتماعی شده بود. وی در تشریح جزئیات گزارش تحقیق و تفحص گفت: پس از ثبت 39 هزار پرداختی حقوق و پاداش مدیران، مشخص شد این حقوق و مزایا دور از انصاف بوده به‌طوری که آقای نوربخش در ضمیمه فیش حقوقی خود به وزیر وقت یعنی آقای ربیعی درخواست تقلیل حقوق را کرده است چراکه معتقد بود این حقوق خالی از انصاف است. این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در سال 86 هزینه‌های پرسنلی سازمان تامین‌اجتماعی 898 میلیارد تومان بوده است درحالی‌که این هزینه‌ها در سال 91 به 2هزار و 464 میلیارد تومان رسیده، همچنین هزینه‌های اداری در سازمان از سال 86 که 199 میلیارد تومان بوده، به 516 میلیارد تومان در سال 91 افزایش داشته است.

در این میان میزان افزایش بدهی دولت نیز قابل توجه است که از سال 86 با 10 هزار میلیارد تومان به 46 هزار میلیارد تومان در سال 91 رسیده است. محجوب ادامه داد: مدیریت قبلی سازمان طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که بدهی دولت به سازمان تائید شده درحالی که تنها 4 هزار میلیارد از این بدهی توسط دول ت پرداخت شده است. تمام این موارد گویای این موضوع است که باید به‌شدت جلوی افراطی‌‌کاری‌ها گرفته شده و افراد به دستگاه قضایی ارجاع داده شوند. رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی، اضافه کرد: شرکت گل‌گهر که بخشی از بدهی‌های دولت بوده باید به سازمان تامین‌اجتماعی استرداد می‌شده که این اتفاق نیفتاده و تمام این موارد نشان می‌دهد انصاف در نظام حاکمیتی سازمان تامین‌اجتماعی حاکم نبوده است.

محجوب تصریح کرد: مدیران این سازمان با کم‌توجهی به زندگی اقشار آسیب‌پذیر و میزان حقوق مستمری‌بگیران کارت‌های هدیه بین خود توزیع می‌کردند و پاداش‌های میلیونی تصویب می‌کردند .وی افزود: جالب است بدانید طبق مصوبه 45 جلسه هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی مورخ 22 مرداد سال 92 شصت‌هزار و 243 میلیون ریال اعتبار برای پرداخت پاداش به مدیران سازمان تصویب شده و این مبلغ بین 40 تا 50 نفر قابل توزیع بوده است و از این تعداد نفر حتی کسانی با پاداش 400 میلیون تومانی وجود داشته‌اند، این موضوع یعنی 5/92 درصد پرداختی به هر نفر فقط مزایای آن مدیر بوده است. این نماینده مردم در مجلس نهم توضیح داد: از دیگر اقدامات سازمان تامین‌اجتماعی بیمه نکردن کارگران ساختمانی بوده است درصورتی که بیمه این قشر در مجلس تصویب شده بود، تنها این کارگران سهمیه‌بندی شده و دستور پیگیری بیمه این افراد با اولویت سهمیه‌ها صادر شده است. رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی توضیح داد: در این سازمان افزایش حقوق‌های سالانه به‌جای 6 درصد 39 درصد بین مدیران بوده که این افراد باید در مقابل مردم سر به زیر بیندازند. ما نیز پرونده این تخلفات را به دادگاه ارسال خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha