سلامت نیوز :  60 میلیارد ریال پاداش برای ۵۰ مدیر تامین اجتماعی درخواست شده بود. عضو کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی، از درخواست 60 میلیارد ریال پاداش برای ۴۰ تا50نفر در مجموعه این سازمان خبر دادو گفت: این به معنای آن است که یک نفر می تواند تا 400 میلیون تومان پاداش بگیرد، آیا این مسئله درست است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ علیرضا محجوب عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی دیروز در نشستی خبری که در جایگاه خبرنگاران مجلس برگزار شد، با اشاره به مراحل پایانی تحقیق و تفحص ازسازمان تامین اجتماعی در مجلس شورای اسلامی گفت: این گزارش 15 آبان به تصویب نهایی رسید و هم اکنون نیز چاپ شده است و در اختیار کلیه نمایندگان قرار دارد و امیدواریم به زودی در صحن علنی مجلس قرائت شود.

محجوب در ادامه با اشاره به اینکه ما تا لحظه آخر آماده اصلاح گزارش خود هستیم، گفت: اگر تا زمان قرائت گزارش اسناد جدیدی به دست بیاید ما آماده اصلاح گزارش هیئت تحقیق و تفحص هستیم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در بخشی از گزارش به احکام دیوان عدالت اداری درباره مدیران قبلی اشاره شده است، گفت: ما پیش از این به این نکته اشاره کرده بودیم که حکم دیوان عدالت اداری کاملا قانونی است و باید در تمام رده های مدیریت اعمال شود. از این رو بخشی از گزارش به بی توجهی مدیران عامل و رده های مختلف مدیریتی سازمان تامین اجتماعی به احکام دیوان عدالت اداری اختصاص یافته است.

این عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، ادامه داد: هم اکنون بیش از 80 هزار برگ و سند درباره قراردادها و همچنین مسائل مختلف مرتبط با این سازمان بررسی شده است.عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به چاپ ویژه نامه ای از سوی روزنامه خورشید گفت: در این روزنامه بسیاری از قراردادهایی که ما نسبت به آن اعتراض داشتیم ذکر شده است.محجوب با اشاره به بررسی بحث حقوق ها در سازمان تامین اجتماعی گفت: برخی از حقوق ها و پاداش ها در مجموعه تامین اجتماعی به گونه ای افزایش یافته است که حتی مدیر عامل جدید این سازمان نیز طی نامه ای به هیئت امنا حقوق خود را غیر عادلانه عنوان کرده است. وی افزود: از سال 86 تا 90 برخی از حقوق ها نزدیک به 40 درصد افزایش یافته در حالی که حقوق کارمندان و مستمری بگیران این سازمان تنها 5 تا 6 درصد افزایش داشته است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در سال 1386 هزینه های پرسنلی در مجموع 898 میلیارد تومان بوده است که طی 5 سال نزدیک به 3 برابر افزایش یافته که به 2 هزار و 464 میلیارد تومان رسیده است. همچنین معوقات سازمان و بدهی های آن از 10 هزار میلیارد تومان به 46 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. دولت دهم در آخرین روزهای کاری خود معدن گلگهر سیرجان را برای رفع بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی، به این سازمان واگذار کرده بود اما در دولت جدید آقای جهانگیری با ارسال نامه ای آن را لغو کرده است.وی افزود: دولت جدید نیز باید به این مسئله توجه داشته باشد که باید بدهی های سازمان تامین اجتماعی را وصول و به آن پرداخت کند.

این عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه بحث پاداش ها نیز در این گزارش بررسی شده است، گفت: ما شاهد هستیم که مبلغ 60 میلیارد ریال برای پاداش مالی سالی که حساب آن نیز از سوی ناظری مردود اعلام شده، درخواست شده است و این پاداش تنها بین 40 تا 50 نفر توزیع می شود این به معنای آن است که یک نفر می تواند تا 400 میلیون تومان پاداش بگیرد، آیا این مسئله درست است؟محجوب با اشاره به اینکه مجلس به هیچ عنوان به دنبال انتقام از مجموعه ای نیست، گفت: خدا شاهد است که به هیچ عنوان در این باره دشمنی انجام نگرفته است. سازمان تامین اجتماعی باید از 6 طرف به وسیله قانون مهار شود، چرا که بی قانونی دراین سازمان به یک عرف تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha