چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
سلامت نیوز : شباهت های بسیاری بین این بازی ها و حرکات ورزشی وجود دارد. همه ما می دانیم امروزه بازی‌های کودکان تحت تأثیر بازی های رایانه ای قرار گرفته است و از سوی دیگر به خاطر شرایط زندگی آپارتمانی کودکان و نوجوانان تحرک کافی ندارند و بسیاری از مواقع تخلیه هیجانی که مورد نیاز کودکان است و به طور طبیعی باید در بازی آن ها صورت گیرد، رخ نمی دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛  با توجه به این که متأسفانه فرهنگ ورزش کردن به خصوص در بین کودکان چندان رایج نیست، ایجاد فضای تحرک بیشتر به صورت کاملا هدفمند می تواند علاوه بر حفظ سلامت جسمی کودک روی شخصیت او نیز تاثیرات مثبتی بگذارد. فراموش نکنیم آمیختگی هیجان ورزشی در بازی کودکان می تواند تأثیر مثبت فراوانی در پی داشته باشد.علی رضا واقف ، روان شناس کودک در این شماره از مثلث بازی به معرفی برخی بازی ها در قالب ورزش و نرمش پرداخته است که در ادامه می خوانید:

1 - انجام حرکات ورزشی در حالت خوابیده

کودکان روی زمین به پشت می خوابند و سپس مطابق دستورالعمل ، حرکات مختلف را انجام می دهند . حفظ تعادلظ : (پای راست بالا صاف و کشیده ، پای چپ بالا، هردو پا بالا ) مقاومت بدنی : ( وضعیت پاها در حالت دوچرخه سواری و رکاب زدن ، وضعیت پا در حالت پرتاب پا به جلو، گاه پای راست و گاه پای چپ) جهت یابی : ( غلت زدن روی زمین به حالت رفت و برگشت بدون انحراف از مسیر ) توازن حرکتی : ( خوابیدن روی شکم و گرفتن پاها با دست و بالا آوردن سر به سمت بالا با حفظ تعادل ) .

2. بازی های ورزشی

با حرکات مختلف ورزشی و ایجاد رقابت بین کودکان سعی در تقویت عضلات داریم:

بازی اول: استفاده از حلقه های پلاستیکی کوچک برای تقویت عضلات مچ که در نوشتن کاربرد بسیار دارد، هر کسی در مدت زمان تعیین شده حلقه را بیشتر در دست خود به حالت بسته نگاه داشت یا در زمان مشخص بیشتر دستش را باز و بسته کرد، برنده است.بازی دوم: بازی مقاومت ( پاها و دست ها) این بازی به شکل گروهی و یا انفرادی برگزار می شود هر کسی به تعداد بیشتر و یا در زمان مناسب حرکات ورزشی را انجام داد برنده است این بازی شکل های گوناگونی دارد؛

- دست ها جلو ، نشست و برخاست - خم شدن و گرفتن مچ پاها- انجام حرکت شنا

3 - بازی با فنرهای ورزشی

این بازی با انواع فنرهای ورزشی انجام می شود :

- بازی فشردن فنر با یک دست و نگاه داشتن فنر به حالت فشرده

- بازی فشردن فنر با دو دست و نگاه داشتن فنر به حالت فشرده

- بازی قرار دادن دو فنر به طور همزمان در دو دست و فشردن و مقاومت

4. بازی با حلقه

یک حلقه پلاستیکی بزرگ را که برای ورزش کمر استفاده می شود روی زمین قرار می دهیم و از دو نفر می خواهیم که در دو طرف حلقه قرار گیرند و با شماره 1 نفر اول داخل حلقه می پرد و با شماره 2 نفر دوم داخل حلقه می‌شود و نفر اول خارج می شود این بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که یکی از دو نفر دچار خطا شود .

5 . بازی پرتاب و دریافت توپ

یک توپ پارچه ای به اندازه توپ تنیس و یک توپ پارچه ای بزرگ تر از توپ تنیس آماده می کنیم سپس مراحل زیر اجرا می شود:

- پرتاب توپ بزرگ و گرفتن با هر دو دست ( یک امتیاز)

- پرتاب توپ بزرگ و گرفتن با دست راست ( یک امتیاز)

- پرتاب توپ بزرگ و گرفتن با دست چپ( یک امتیاز)

- پرتاب توپ کوچک و گرفتن با هر دو دست ( یک امتیاز )

- پرتاب توپ کوچک و گرفتن با دست راست ( یک امتیاز)

- پرتاب توپ کوچک و گرفتن با دست چپ( یک امتیاز) - پرتاب همزمان توپ کوچک و بزرگ و گرفتن با هر دو دست (گرفتن هر توپ یک امتیاز )

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha