رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بخشی از تصدی سازمان غذا و دارو از جمله نظارت بر تجویز و مصرف منطقی دارو، اطلاع رسانی درباره داروها، نظارت بر داروخانه‌ها و صدور پروانه داروخانه‌ها به سازمان نظام پزشکی واگذار می‌شود.

نظارت بر داروخانه‌ها و اطلاع رسانی دارویی به سازمان نظام پزشکی واگذار می‌شود
سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بخشی از تصدی سازمان غذا و دارو از جمله نظارت بر تجویز و مصرف منطقی دارو، اطلاع رسانی درباره داروها، نظارت بر داروخانه‌ها و صدور پروانه داروخانه‌ها به سازمان نظام پزشکی واگذار می‌شود.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد:‌ در قانون برنامه توسعه چهارم و پنجم آمده است که برخی از خدمات و تصدی‌های دستگاههای اجرایی که امکان واگذاری به بخش غیر دولتی را دارد به سازمانهای غیر دولتی واگذار شود. بر همین اساس قرار است بخشی از مسئولیتهای سازمان غذا و دارو و دانشگاههای علوم پزشکی در این حوزه مانند کارهای نظارتی و صدور برخی پروانه‌ها به سازمان نظام پزشکی واگذار شود.

وی گفت: البته این واگذاری به نحوی انجام می‌شود که مسئولیتهای حاکمیتی وزارت بهداشت از نظر نظارتهای عالی و مسئولیتهای حقوقی و قانونی خدشه دار نشود ضمن اینکه باید مشخص شود که سازمان نظام پزشکی امکانات انجام این مسئولیتها را از نظر نیروی انسانی و سایر الزامات دارا باشد.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت اضافه کرد: هنوز میزان و نوع واگذاری برخی تصدی های سازمان غذا و دارو به سازمان نظام پزشکی نهایی نشده و قرار است طی جلسه‌ای که امروز با مسئولان این سازمان داریم، به جمع بندی برسیم و احتمالاً هفته آینده تفاهمنامه آن بین رؤسای دو سازمان امضا می‌شود.

دیناروند ادامه داد: برخی از این واگذاریها ممکن است طی یک دوره یک تا دو ساله و بعد از ایجاد امکانات سخت افزاری یا نرم افزاری در سازمان نظام پزشکی انجام شود.

وی گفت: از جمله مواردی که واگذاری آن به سازمان نظام پزشکی مطرح است، نظارت بر تجویز و مصرف منطقی دارو، اطلاع رسانی دارویی و پزشکی، صدور مجوز مسئول فنی داروخانه، صدور پروانه تأسیس داروخانه و جایابی آن، تعیین حق فنی داروخانه ها و نیز نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها و جلوگیری از تخلفات آنهاست.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود:‌ البته سازمان نظام پزشکی موظف خواهد بود که به صورت دائمی و بر خط (آنلاین) گزارش عملکرد خود را به سازمان غذاو دارو و دانشگاههای علوم پزشکی ارسال کند و در یک تعامل نزدیک وزارت بهداشت نیز کار نظارت عالیه خود را به انجام می‌رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha