چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 88056

هوا که سرد می‌شود خیلی‌ ها با مشکل خشکی پوست مواجه می شوند که استفاده کمتر از شوینده‌ ها می تواند مؤثر باشد.

از خشکی پوست در زمستان جلوگیری کنیم
سلامت نیوز : هوا که سرد می‌شود خیلی‌ها با مشکل خشکی پوست مواجه می شوند اما یک متخصص پوست ومو می‌گوید: کاهش دفعات حمام رفتن و استفاده کمتر از شوینده‌ها می تواند مؤثر باشد.

محمد رضوانی در گفت‌وگو با فارس در مورد دلایل خشکی پوست به ویژه در فصل زمستان خاطر نشان کرد: معمولاً خشکی پوست دلایل مختلفی دارد. برخی افراد ذاتاً پوستی خشک دارند که همیشه باید یکسری نکات را رعایت کنند اما در برخی موارد خشکی پوست به دلایل محیطی از جمله کاهش رطوبت در فصل زمستان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که پوست صورت یا بدن آنها یک مرتبه کم آب و خشک می‌شود ابتدا باید نسبت به کم‌کاری تیروئید حساس شوند.

به گفته این متخصص پوست و مو سوء مصرف مواد شوینده و نامناسب به دفعات زیاد می‌تواند زمینه‌ساز پوست خشک باشد چرا که در حالت عادی PH پوست بدن و صورت حدود 5.5 است در صورتی که صابون‌های قلیایی PH بالای 7 دارند که تا حد زیادی چربی بدن و صورت را از بین برده و پوست را خشک می‌کند بنابراین توصیه می‌کنیم از شوینده‌های غیرصابونی (PAN) یا حتی شامپو بچه به دلیل PH پایین استفاده کنند.

رضوانی به این نکته اشاره کرد که استحمام زیاد به ویژه با آب خیلی گرم و طولانی مدت زمینه‌ساز پوست‌های خشک به ویژه در فصل سرد سال است.

وی گفت: به افراد توصیه می‌کنیم تا برای حفظ رطوبت در محیط خانه از دستگاه‌های بخور سرد استفاده کنند چرا که رطوبت بلافاصله بر روی پوست می‌نشیند.

رضوانی در پاسخ به اینکه کم‌خوردن مایعات تا چه حد می‌تواند در خشکی پوست موثر باشد گفت: اگر چه توصیه می‌کنیم در طول روز برای داشتن پوستی شاداب به میزان کافی مایعات مصرف کنند ولی واقعیت این است که کمبود آب در سطح پوست به دلیل نداشتن چربی و از بین رفتن زود‌هنگام آب در سطح پوست است.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: حتی در داروخانه‌ها کرم‌های آبرسانی موجود است که آب زیادی در خود داشته و پوست را تا حد زیادی مرطوب می‌کنند اما این خاصیت موقت است و باید افراد با مراجعه به پزشک متخصص از داروهایی استفاده کنند که خاصیت اسمزی پوست را برگردانده و تا حدی که پوست قدرت نگه داشتن آب را در خود داشته باشد.

وی همچنین به زنان خانه‌دار توصیه کرد تا هنگام کار محلول‌های شیمیایی و مواد شوینده حتماً از دستکش استفاده کنند چرا که این گونه مواد خود زمینه بروز خشکی پوست را به ویژه در دست‌ها ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha