سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: اگر جامعه‌ای داشته باشیم که طول زندگی آنها توأم با بیماری باشد، کار زیادی نکرده‌ایم. اکنون سن امید به زندگی همراه با سلامت در کشور ما حدود ۶۳ سال است و ۱۰ سال با سن امید به زندگی واقعی فاصله داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسن امامی رضوی امروز در افتتاح هفدهمین کنگره توانبخشی و طب فیزیکی گفت: در حال حاضر در کشور ما سن امید به زندگی افزایش قابل توجهی داشته به طوری که در زنان 74 سال و در مردان به 72.5 سال رسیده است اما باید به این نکته توجه کرد که در کنار شاخص‌های دیگر سن امید به زندگی همراه با سلامت کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگر جامعه‌ای داشته باشیم که طول زندگی آنها توأم با بیماری باشد کار زیادی نکرده‌ایم و اکنون سن امید به زندگی همراه با سلامت حدود 63 سالگی است که 10 سال با سن امید به زندگی واقعی فاصله دارد.

معاون سابق درمان وزارت بهداشت توجه به مباحث پیشگیری و مراقبت‌های اولیه را بسیار موثر دانست و گفت: اگر چه همکاران حوزه طب فیزیکی و توانبخشی بیشتر در بخش خدمات ثالثیه فعالیت می‌کنند اما با عوامل خطری که وجود دارد باید به رشته توانبخشی در زمینه پیشگیری بیشتر توجه کنیم.

به گفته امامی رضوی صرف نظر از تأثیر سیگار و ترک اعتیاد به عنوان عمل بیماری‌ها، تغذیه و فعالیت فیزیکی نامناسب از عوامل ناتوان کننده بیماری‌های فیزیکی است.

وی گفت: زمانی که ما کودک بودیم فعالیت فیزیکی وجه غالب بود اما امروز کودکان ما بیشتر پای کامپیوتر و بازی‌های رایانه‌‌ای نشسته‌اند و تحرکی ندارند، نتیجه آن می‌شود که در بزرگسالی دچار بیماری‌های اسکلتی استخوانی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha