سلامت نیوز : ابوالحسن مسگرزاده با بیان اینکه انجمن ایمپلنتولوژی ایران یک سازمان غیر دولتی است و قدرت اجرایی ندارد ولی با همکاری و تفاهم میان وزارت بهداشت می‌توانیم تمام محصولات واردشده با نام ایمپلنت را بررسی و نظارت کرده تا بدین ترتیب از یک فیلتر علمی عبور کند، گفت: در حال حاضر فقط از نظر بازرگانی بررسی و سپس اجازه ورود مواد صادر می شود، البته انجمن ایمپلنتولوژی برنامه‌ای وسیع دارد که بزودی ارائه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران افزود: من فکر نمی‌کنم که بررسی دقیقی در حال حاضر می‌شود. بررسی ما باید شامل این باشد که محصول ساخته شده در چه شرکت یا کارخانه‌ای تولید شده و پیشینه تولید آن به چه صورت است و آنچه در ژورنالهای علمی نوشته شده چیست، همچنین چقدر تجربه روی آن مواد به کار رفته که موجب تولید این محصول شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک نوع ایمپلنت در کشور تولیدشده ولی وارد بازار درمان نشده است، گفت: اکنون وارد کننده‌ایم و هنوز بررسی کاملی در این خصوص وجود ندارد ولی گفته می شود نوعی ایمپلنت به کمک یک شرکت خارجی تولید می‌شود که هنوز رواج پیدا نکرده است.

مسگرزاده به مردم هشدار داد که تحت تأثیر تبلیغات قرار نگیرند.

وی تبلیغات درمانی را بدترین چیز در پزشکی و دندانپزشکی دانست و گفت: این مسئله می تواند عوارض و پیامدهای خاص خود را به همراه داشته باشد.

رئیس کنگره ایمپلنتولوژی خاورمیانه افزود: برخی تبلیغات حتی از رسانه ملی صورت می‌گیرد که ما نیز موافق آنگونه تبلیغات نیستم و اگر تبلیغی به این شکل صورت می‌گیرد باید از طریق مسیرهای رسمی و علمی انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: با همکاری انجمن ایمپلنتوژی ایران و گروه علمی بین المللی ایمپلنتولوژی (ITI) که مرکز آن در سوئیس است، سومین کنگره ایمپلنتولوژی خاورمیانه 14 و 15 آذر در جزیره کیش برپا می‌شود.

مسگر زاده با اشاره به اینکه برای نخستین بار است یک انجمن علمی داخلی با یک مرکز تحقیقاتی بین‌المللی (ITI) همکاری دارد و کنگره برگزار می کنند، تصریح کرد: برنامه‌های این همایش با درنظر گرفتن شرایط و نیازهای داخلی کشور تدوین ‌شده است.

این جراح دهان، فک و صورت یادآور شد: تعداد قابل ‌توجهی از دانشمندان و سخنرانان شناخته‌شده جهانی را دعوت و گردهم جمع کردیم تا در مورد پدیده‌های نوین و شیوه های درمانی جدید دانش دندانپزشکی به ویژه ایمپلنت در این همایش صحبت کنند؛ در پایان نیز امتیاز آموزشی و گواهینامه رسمی به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

کنگره بین المللی ایمپلنتولوژی خاورمیانه با حضور دکتر علی اکبر ولایتی و جمعی از استادان و متخصصان رشته های مختلف دندانپزشکی، روز پنجشنبه 14 آذر ماه جاری در سالن همایشهای جزیره کیش آغاز به کار می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha