سلامت نیوز : دكتر محمدحسین قربانی ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر با روند مدیریتی مثبت در وزارت بهداشت و همراهی و همدلی ایجاد شده بین همه اركان نظام سلامت گام بزرگی برای كاهش برخی از چالش‌های این حوزه برداشته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی تجمیع بیمه‌ها و یكسان‌سازی سرانه درمان و بیمه و نگاه میدانی مدیریتی شخص وزیر بهداشت را از دیگر ویژگی‌های مثبت گزارش 100 روزه وزارت بهداشت عنوان كرد و افزود: نگاه قانونمند به برنامه‌های حوزه وزارت بهداشت و ارائه راه‌حل‌های استراتژیك و نه مقطعی و مسكن گونه از دیگر نكات مثبت عملكرد حوزه سلامت در دوره اخیر است. 

سخنگوی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در عین حال 100 روز را برای اقدامات ریشه‌ای و مهم كافی ندانست و یادآور شد: در حال حاضر بزرگترین چالش وزارت بهداشت هزینه بالای درمان است كه بر دوش مردم است و بنابراین موضوع تجمیع بیمه‌ها كه جزء تكالیف برنامه پنجم توسعه است باید مدیریت شود. 

وی افزود: كاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم و تجمیع بیمه‌ها مورد توجه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز هست و امید می‌رود با واقعی شدن تعرفه‌ها، هزینه‌های سنگینی كه از جیب مردم پرداخت می‌شود، كاهش یابد. 

مخبر كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یكی از عمده‌ترین عواملی كه باعث شده بار اصلی درمان بردوش مردم باشد، پوشش ضعیف بیمه‌هاست بنابراین این موضوع باید پی‌گیری شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به كمبود جدی اعتبارات حوزه سلامت چه كمكی می‌تواند در پیشبرد اهداف نظام سلامت ایفا كند، گفت: عدم تخصیص بودجه مناسب به حوزه سلامت از جمله تخصیص نیافتن 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها به این حوزه، باعث شده است كه وزارت بهداشت در حوزه‌های تامین دارو، پرداخت حقوق و اداره بیمارستان‌ها با مشكل مواجه شود.

وی با بیان این كه در لایحه بودجه سال 93 وزارت بهداشت، گام‌های خوبی برای رفع برخی چالش‌های حوزه سلامت برداشته شده است گفت: در این لایحه ردیف‌های اعتباری دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور افزایش یافته و سهم واردات و تولید دارو در این بودجه بهتر دیده شده است.

سخنگوی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه كرد: درصدد هستیم با افزایش میزان مالیات بر دخانیات در سال 93 و اختصاص سهم زیادی از آن به حوزه سلامت، اخذ مالیات از واردات خودروهای خارجی و نیز اختصاص درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و نیز حامل‌های انرژی و اختصاص درصدی از این درآمدها به وزارت بهداشت، نظام سلامت را در حل كمبود اعتبارات یاری دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha