چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 88069
سلامت نیوز : کارشناس واحد مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با آگاه سازی جوانان از آسیب های ناشی از مصرف مواد روان گردان والکل از گسترش HIV/ ایدز جلوگیری کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ مهدی طیبی، مشاوره و آزمایش HIV از افراد دارای رفتارهای پرخطر را یکی از استراتژیهای کنترل و پیشگیری از ایدز عنوان کرد و افزود: مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری با رویکرد مشتری مداری جهت ارائه خدمات آموزشی مشاوره و تشخیص HIV و مراقبت و درمان در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که رعایت داوطلبانه بودن و رازداری در آزمایشات مشاوره قبل و بعد ازآزمایش HIV یکی از اصول اساسی خدمت در این مراکز است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف آزمایشات این است تا فرد آلوده به ویروس HIVبا آگاهی از آلودگی خود، شیوه زندگی خود را تغییر داده و با اجتناب از رفتارهای پرخطر جنسی و یا تزریق مواد مخدر یا سوزن و سرنگ مشترک از گسترش عفونت به دیگران جلوگیری کند.

وی از اعتیاد و روابط جنسی محافظت نشده، مصرف مواد روان گردان و الکل به عنوان عوامل زمینه ساز خطر ابتلا به HIV/ ایدز یاد کرد و افزود: از آنجا که ویروس ایدز با دست دادن، روبوسی، خوردن و آشامیدن و ارتباطات عمومی روزانه منتقل نمی شود، نباید بیماران را طرد کنیم.

کارشناس واحد مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد ضمن تاکید بر حمایت از آسیب دیدگان ایدز، بر آموزش، اطلاع رسانی، حمایت، مراقبت ودرمان برای پیشگیری از ایدز تاکید و خاطرنشان کرد: باید با تقویت عزت نفس و مهارتهای زندگی در جوانان، آنها را در برابر ایدز مصون سازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha