چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 88078

سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت از تقاضای وزارت بهداشت برای تخصیص یارانه به شیر خبر داد و از مردم خواست تا ضمن پیروی از الگوهای خود مراقبتی، از سلامت خود صیانت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی‌اکبر سیاری در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران که از صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز به کار کرد، با بیان اینکه 24 میلیون نفر از جمعیت بالای 20 سال ایران دچار کم تحرکی، اضافه وزن و چاقی هستند، اظهار کرد: همچنین 20 درصد کودکان و 50 درصد سالمندان دچار چاقی بوده که این آمار هر سال رو به افزایش است.

وی تغذیه مردم را مطلوب ندانست و گفت: نیم ساعت پیاده‌روی سریع در هر روز می‌تواند نقش موثری در کاهش وزن داشته باشد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت به مردم توصیه کرد تا دور کمر خود را اندازه بگیرند. بر این اساس اگر دور کمر هر فرد حدود 90 سانتیمتر باشد، در معرض خطر قرار دارد و اگر بیش از 95 سانتیمتر باشد، خطرناک است. ثابت شده است جمع شدن چربی دور کمر در افزایش سکته‌های قلبی موثر است.

سیاری در ادامه به آمار بالای ابتلای مردم به فشار خون نیز اشاره کرد و گفت: 19 درصد جامعه فشار خون دارند که البته بخش بزرگی از آنها از بیماری خود مطلع نیستند. سالانه حدود 81 هزار مرگ در کشور به علت فشار خون رقم می‌خورد. همچنین حدود هفت تا 10 درصد مردم دچار دیابت هستند که می‌توان جلوی همه این امراض را با ورزش و افزایش تحرک بدنی گرفت. ورزش کیمیا است و بهترین دارو برای رفع بیماری‌های غیرواگیر محسوب می‌شود.

وی به تبیین برخی نکات تغذیه‌ای در این خصوص پرداخت و اظهار کرد: مردم از چربی‌های غیراشباع استفاده کنند و سعی کنند روغن‌هایی چون زیتون و کلزا را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

سیاری با بیان اینکه در حال حاضر 40 درصد از زنان و 30 درصد از مردان دچار درجاتی از پوکی استخوان هستند که علت آن نیز بیشتر به نوع تغذیه آنها بازمی‌گردد، اظهار کرد: مردم ما بسیار کم شیر مصرف می‌کنند. سرانه مصرف روزانه شیر 190 میلی‌گرم در روز است که با گرانی‌های اخیر کمتر هم شده است. البته خوشبختانه با دستورات اخیر ریاست جمهوری، شیر مجددا در مدارس توزیع می‌شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت از تقاضای وزارت بهداشت برای تخصیص یارانه به شیر خبر داد و در ادامه از مردم خواست تا ضمن پیروی از الگوهای خود مراقبتی، از سلامت خود صیانت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha