سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز تا رسیدن به استانداردهای جهانی راه زیادی در پیش رو داریم و مجلس آمادگی یاری برای رسیدن طب فیزیکی و توانبخشی به جایگاه اصلی را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ صلاحی در هفدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز گفت: هنوز برای رسیدن به استانداردهای جهانی اقدامات زیادی را باید انجام دهیم، در حال حاضر یک بیمارستان تخصصی در این حوزه نداریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی در بخش توانبخشی به درستی دیده نمی‌شود، گفت: توانبخشی و طب فیزیکی یک کار گروهی و تیم ورک است اما هنوز اعضا و شرح وظایف آن در این گروه مشخص نشده است.

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولین گفت: تامین خدمات توانبخشی برای معلولین و وسایل و تجهیزات توانبخشی برای آنان مطرح است و باید به آن بیش از پیش توجه کرد. مجلس آمادگی این را دارد که در حوزه سلامت به طب فیزیکی و توانبخشی توجه بیشتری کند و به جایگاه اصلی خود برسد.

در ادامه شاه حسینی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: درمان‌ها با هزینه بالایی در ایران انجام می‌شود در حالی که هدف تمام کشورهای دنیا کاهش هزینه‌های درمانی است. توانبخشی می‌تواند در کاهش هزینه‌های درمانی نقش زیادی داشته باشد و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در رسیدن به این هدف بسیار موثر باشند.

وی ادامه داد: طب فیزیکی و توانبخشی ارزش حرفه‌ای بالایی دارد ولی این ارزش‌ها در حمایت‌های بیمه‌ای دیده نمی‌شود و افرادی که خدمات را ارائه می‌دهند دریافت مناسبی ندارند که امیدواریم این دست مشکلات برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha