سلامت نیوز : نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی به بهبود گردش مالی داروخانه‌های کشور به دنبال بروز رسانی پرداخت معوقات بیمه‌ای از سوی سازمان تامین اجتماعی اشاره و اظهار کرد: رفتار جدید تامین اجتماعی مبنی بر بروزرسانی پرداخت معوقات این چشم‌انداز را برای ما ترسیم می‌کند که انتظار داشته باشیم نحوه قراردادها از حالت یک طرفه به یک قرارداد منصفانه و دو سویه تغییر مسیر بدهد.

دکتر محمود فاضل در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه در تمام طول عمر تامین اجتماعی هیچ گاه پرداخت‌ها به روز نبوده‌اند، گفت: بر اساس قانون، طی قراردادی که تامین اجتماعی با موسسات می‌بندد باید 60 درصد مطالبات را طی دو تا سه هفته و 40 درصد را پس از محاسبات و بررسی اسناد طی دو ماه پرداخت کند. در قانون بودجه سال 91 و سال 92 هم به این مورد تصریح شده است.

این پزشک داروساز با اشاره به اینکه مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی روند پرداخت مطالبات از داروخانه‌ها و سایر موسسات و مراکز طرف قرارداد خود را بروز کرده است، اظهار کرد: البته انتظار داریم این حرکت با تبیین و تحکیم زیرساخت‌های موجود استمرار پیدا کند.

فاضل ادامه داد: داروخانه‌ها بنگاه‌های اقتصادی کوچک هستند و با دریافت به موقع معوقاتشان می‌توانند با در دست گرفتن اوضاع مالی، گردش اقتصادی داروخانه‌ها را بهبود دهند. در این صورت به بیماران خدمت مناسب‌تری ارائه می‌شود.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی پیش از این گویی از داروخانه‌داران بهره‌کشی می‌شد و به مصداق تریبون زورگویی تبدیل شده و مجال هیچ گونه اعتراضی هم نبود، گفت: در چنین مواقعی متضرر اصلی، مردم هستند.

وی ادامه داد: اکنون بازتعریفی در منابع مالی و نحوه هزینه‌کرد سازمان تامین اجتماعی به وجود آمده است که باید برای سال‌های آتی هم نهادینه‌سازی شود.

این پزشک داروساز با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سازمان پولدار و پولسازی است، اظهار کرد: 40 درصد از پول نفت، 90 درصد از فروش دارو، 50 درصد از توزیع دارو و ... متعلق به تامین اجتماعی است.

وی افزود: این ابهام پیش می‌آید که این پول تاکنون به کجا می‌رفته است. به هر حال در اختیار طرف‌های قرارداد که که قرار نمی‌گرفت امیدواریم تامین اجتماعی به سمتی حرکت کند که به مراکز طرف قرارداد خود پیش پرداخت بدهد.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی باید طوری قرارداد طراحی کند که داروخانه یا هر ارگان دیگری بتواند با پیش پرداختی که سازمان در اختیارش می‌گذارد، رفتار اقتصادی‌اش را تنظیم کند، گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که سرمایه پزشک یا داروساز دپو شود و بعد از چندین ماه سازمان آن را بپردازد.

وی افزود: رفتار جدید تامین اجتماعی مبنی بر بروزرسانی پرداخت معوقات این چشم‌انداز را برای ما ترسیم می‌کند که چنین انتظاری را داشته باشیم و منتظر بمانیم که نحوه قراردادها از حالت یک طرفه به یک قرارداد منصفانه و دو سویه تغییر مسیر بدهد. سازمان‌های بیمه‌گر و طرف‌حسابان همکارند نه رقیب. امیدواریم پس از این بازرسی‌ها نیز مبتنی بر دید انسانی و منصفانه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha