چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 88089

سلامت نیوز : مو از فاکتورهای بسیار موثر در حفظ زیبایی و تناسب چهره و حتی عاملی موثر بر نحوه نگرش افراد نسبت به یکدیگر در روابط اجتماعی است اما پزشکان در عین حال تاکید دارند که تار مو شاخصی مهم برای سنجش سلامت بدن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان معتقدند که اختلالاتی همچون کم‌خونی، مشکلات غده تیروئید، عدم تعادل هورمونی و بیماری‌های مرتبط با سلامت عمومی بدن را می‌توان از طریق آزمایش روی تار مو تشخیص داد. بنابراین به دلیل ارتباط بین وضعیت سلامت مو با دیگر اعضا می‌توان آن را به عنوان شاخصی قوی برای کنترل سلامت کل بدن در نظر گرفت.

به گفته متخصصان، مشکلات و اختلالاتی چون ریزش یا رشد شدید مو، خشکی بیش از حد مو و از بین نرفتن پوسته و شوره سر اغلب افراد را وادار می‌کنند که هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در مواردی که فردی به اختلالات تیروئیدی دچار است در صورت ابتلا به تب ویروسی با مشکل ریزش فوری موها مواجه می‌شود.

همچنین از دیگر عارضه‌ها و بیماری‌هایی که به ریزش مو منجر می‌شوند می‌توان به سرطان، مشکلات قلبی، مشکلات غده تیروئید، مشکلات غده پاراتیروئید، بیماری آدیسون، کم‌خونی و سندرم کوشینگ اشاره کرد.

علاوه بر اینها کمبود دریافت مواد مغذی که منجر به اختلالات ناشی از کمبود مواد پروتئینی همچون کواشیورکور و ماراسموس می‌شود معمولا با خشکی و کم‌رنگ شدن تارهای مو خود را نشان می‌دهد. کمبود روی نیز به ریزش مو، کمرنگ شدن آن و اگزما منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha