چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 88090

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: عفونت میکروبی موسوم به "اریترآسما" در برخی نواحی از چین‌های بدن یکی از عوارض بیماری دیابت بر پوست بدن است.

دکتر یزدان‌بخش نجفیان در گفت وگو با (ایسنا)، گفت: فرورفتگی‌های حاصل از آب شدن چربی درمحل تزریق انسولین گرفتاری پاها در دیابت شایع است و این فرورفتگی یکی از علل اصلی قطع پا در بیماران دیابت است.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی در 70 درصد موارد به علت گرفتاری اعصاب پا دچار زخم پا می‌شوند که حس لمس و درد را از بین می‌برد و در نتیجه بیمار در صورت ضربه و زخم و سوختن احساس درد نمی‌کند. همچنین دربقیه موارد نیز زخم پا به دلیل اختلال در عروق پا به وجود می‌آید که خونرسانی مناسب انجام نمی‌شود. ممکن است برخی موارد گرفتاری عروقی وعصبی هردو با هم در زخم پا نقش داشته باشند.

این متخصص پوست و مو در رابطه با عوارض این بیماری بر پوست، گفت: عفونت میکروبی موسوم به اریترآسما در چین‌های بدن در منطقه کشاله ران، زیر بغل، لای انگشتان پا، زیر پستان ایجاد می‌شود.

دکتر نجفیان با بیان این که عفونت بدخیم گوش خارجی نیز یکی دیگر از عوارض این بیماری است، افزود: عفونت برفکی چین‌های بدن و گوشه‌های لب و مخاط‌های دهان و نواحی تناسلی، همچنین سیاه و زخیم شدن قسمت روی مفاصل و بندهای انگشتان و گردن و زیربغل و کشاله ران از عارضه‌های دیگر بیماری دیابت و تاثیر آن بر پوست است.

وی با اشاره به این که تاول‌ها خود به خودی بر روی پوست بروز می‌کنند، عنوان کرد: به این نوع تاول‌ها، تاول‌های دیابتی نیز اطلاق می‌شود.

این متخصص پوست و مو در ادامه عنوان کرد: ضایعات دایره‌ای شکل با حاشیه برجسته به نام گرانولوم آنولر، نکروبیوز لیپوئیدیکا و سفت شدن تاندون‌های کف دست و حالت یخ زدگی شانه نیز ازعوارض بیماری دیابت بر پوست بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha