سلامت نیوز : پایگاه تیم سیار سازمان انتقال خون با حضور در ساختمان شهدای رادیو اقدام به خون گیری از همکاران سازمان صدا و سیما کرد.کارکنان سازمان صدا و سیما در عملی خیرخواهانه نسبت به اهدای خون خود به نیازمندان اقدام کردند. دکتر علیرضا بهفر، مدیر شبکه رادیویی سلامت در حاشیه مراسم خون گیری گفت: ما در طول سال 3 بار با همکاری سازمان انتقال خون برنامه خونگیری از همکاران را انجام می دهیم.

به گزارش سلامت نیوز ؛ مدیر شبکه رادیویی سلامت با اشاره به استقبال کارکنان سازمان اظهارکرد: یکی از کارهایی که در سلامت همکاران می تواند بسیار موثر باشد، بحث خون دادن مکرر و منظم است. از این رو با همکاری سازمان انتقال خون در روزهای 12 و 13 آذرماه در محل ساختمان شهدای رادیو خون گیری از همکاران صورت گرفت.



*اهدای خون نشاط و شادابی به همراه دارد
دکتر صوفی، معاون صدای رسانه ملی انجام مراحل خون گیری از کارکنان سازمان صدا و سیما  به همت شبکه رادیویی سلامت را اتفاق مبارکی دانست و گفت: در جهتفرهنگسازی و ایجاد رفتار سالم در جامعه قطعاً نقش تعیین کننده ای دارد. اساساً جوامع به سلامت زنده هستند. به تعبیری انسان های سالم، جامعه سالم را ایجاد می کنند و جامعه سالم باعث تولید انسان های سالم می شود. بنابراین رابطه معناداری بین انسان های سالم و جامعه سالم وجود دارد.

وی در ادامه افزود: سلامت روانی، سلامت روحی، سلامت معنوی و زمینه ساز همه این ها سلامت جسمی است. کسی که توان، تحرک و پویایی داشته باشد می تواند دیگر سلامت ها را نیز به استخدام خود در آورد.

دکتر صوفی طراوت، شادابی و نشاط را یکی از راه های ایجاد سلامتی در انسان ها دانست و اظهارکرد: راه های کسب طراوت، شادابی و نشاط زیاد است. ورزش کردن، تغذیه سالم از راه های کسب طراوت، شادابی و نشاط است؛ و یکی دیگر از آنها نیز اهدای خون در مراحل مختلف است. اهدای خون حداقل دو خاصیت دارد. یکی باعث نشاط و شادابی فرد خون دهنده و سبب خون سازی می شود. خون کهنه خارج و خون تازه وارد بدن انسان می شود. خاصیت دوم این است که نیازمندی های فرآورده های خونی را در جامعه تامین می کند، که ثواب و برکت دارد.

معاون صدای رسانه ملی در پایان با بیان اینکه خیلی ها ممکن است به گروه خونی ما نیاز داشته باشند و در حال حاضر کم باشد، خاطرنشان کرد: خداوند لطف کرده است، در بدن ما خون سالمی را ایجاد می کند که ما می توانیم آن را اهدا کنیم و باعث احیای بیماران شویم.

*تامین فرآورده های خونی با اهدای خون
مهندس حیدری، مدیر کل بهره برداری فنی معاونت صدا با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است و باید به فکر همنوع خود باشد، گفت: انسان موجودی اجتماعی است و باید به فکر همنوع خود باشد؛ در تنگناها، سختی ها و مشکلات باید به همکاری و گره گشایی از همنوع خودش بشتابد.

وی ادامه داد: یکی از راه هایی که در مشکلات و تنگناها به ویژه در امر خون دادن می تواند گره گشایی حال بیمارانی باشد که حتی به یک قطره خون نیاز دارند، برای اینکه زندگی دوباره ای را بتوانند بدست بیاورند و از این موهبت الهی که همان بقای عمر است، استفاده کنند،  اهدای خون است؛ که بهتر ما هم پلی باشیم که این مسیر را بتوانیم طی کنیم.
وی در ادامه افزود: اهدای خون هم از طرفی برای سلامتی خود ما مفید است و از طرف دیگر یک امر خیرخواهانه و کمک احوال همنوع خودمان هستیم؛ و آن لحظه را بیاد بیاوریم که خدای ناکرده اتفاق و سانحه ای برای همنوع ما رخ داده و به خونی حیات بخش و زندگی بخش نیاز مبرم دارد. آیا آن لحظه می توانیم کمک کننده باشیم؟ الآن همان لحظه است. نیاز آن فرد را درک کرده باشیم و یک ذخیره ای داشته باشیم برای اینکه آن فرد را در آن زمان یاری کنیم.

*برای تامین خون بیماران نیازمند مشارکت فعالانه مردم هستیم
مهرداد ناظمی، مسئول تیم سیار سازمان انتقال خون با بیان اینکه هر چقدر در ادارات، موسسات و ... به صورت برون سازمان سازمان انتقال خون ورود پیدا کند، بیشتر می تواند در ایجاد فرهنگ اهدای خون تاثیرگذار باشد، گفت: تهیه یک واحد خون سالم به همراهی و مشارکت عموم مردم نیازمند است.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون برای تأمین خون بیماران نیازمند مشارکت فعالانه مردم است که خوشبختانه همیشه با استقبال و حضور گرم مردم در این امر خیرخواهانه روبرو بوده ایم. اهدای خون از لحاظ معنوی سبب می شود که خداوند در زندگی فرد را کمک کند. و همچنین در حفظ سلامتی، کاهش غلظت خون و تنظیم گردش خون  بسیار موثر است.
مسئول تیم سیار سازمان انتقال خون اهدای خون در پایان اظهار امیدواری کرد: همه مردم برای کمک به بیماران بیمارستان ها مشارکت فعال داشته باشند تا مشکلات بیماران روز به روز کمتر شود.

گفتنی است، پایگاه تیم سیار سازمان انتقال خون از روز سه شنبه 13 آذر ماه به مدت دو روز در سازمان صدا و سیما استقرار یافته بود که با استقبال کارکنان این سازمان روبرو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha