چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 88101

زمانی که با کامپیوتر کار می کنید و یا در یک شرکت مجبورید در همان موقعیت برای ساعت ها حتی نصف روز بدون فعالیت بنشینید، این نه تنها به شما و چشم شما لطمه می زند، بلکه باعث مشکلات سلامتی دیگر مانند افزایش وزن نیز می شود.

۶ نکته مهم سلامتی هنگام کار با کامپیوتر
سلامت نیوز : اگر شغل شما در یک مکان نشستن برای ساعتها است ، استراحت کوچک لازم است. این به شما یک استراحت از وضعیت بد را می دهد و همچنین یک ورزش خوب برای بدن شما است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ ؛ زمانی که با کامپیوتر کار می کنید و یا در یک شرکت  مجبورید در همان موقعیت  برای ساعت ها  حتی نصف روز بدون فعالیت بنشینید، این نه تنها به شما و چشم شما لطمه می زند، بلکه باعث مشکلات سلامتی دیگر مانند افزایش وزن نیز می شود. با این حال،  برای سالم ماندن در محل کار موارد بسیار ساده ای  برای حفظ سلامتیتان وجود دارد که باهم مرور می کنیم:

1 - به خود استراحت کوچک بدهید
اگر شغل  شما در یک مکان نشستن برای ساعتها است ، استراحت کوچک لازم است. شما می توانید به کافه تریا یا دستشویی بروید و یا فقط در اطراف فضای اداری راه بروید. این به شما  یک استراحت از وضعیت بد را می دهد و همچنین یک ورزش خوب برای بدن شما است.

2 - خوردن میوه جات
هنگامی که شما در محل کار هستید بدی کار اینست که  واقعا متوجه نیستید که  چه مقدار غذا می خورید. پس باید خوردنیهای مناسب در محل کار داشته باشید مثل میوه و سبزیجاتی مثل هویچ و ….

3 - نوشیدن مقدار زیادی آب
نوشیدن مقدار زیادی آب  هنگامی که  مشغول به کار هستید بسیار مهم است . هنگامی که شما کم تحرک هستید، فکر می کنید تشنه نیستید، اما  در هر صورت بدن به آب نیاز دارد .

4 - ورزش های کوچک
می توانید تمرینات کششی کوچک و یا چند حرکت  یوگا را انجام دهید اگر در فضای مورد نیاز  بتوانید آن را انجام دهید . کشش بدن به شما اجازه استراحت میدهد

5 - زیاد قهوه نخورید
بسیاری از افرادی که زمان زیادی را در محل کار هستند به قهوه معتاد می شوند. آنها این کار را برای داشتن انرژی بیشتر انجام می دهند چون کافئین قهوه موجب بی خوابی می شود . اعتیاد به کافئین می تواند واقعا اعتیاد ناسالم باشد و اگر می خواهید در محل کار سالم باشید، نیاز به کاهش در مصرف کافئین  دارید.

6 - استراحت برای دوری ازمانیتور
چشم منعکس کننده وضعیت سلامتی شماست. استراحت کافی و جلوگیری از نگاه کردن به مانیتور خوب است .  چشم خود را مالش ندهید

اگر  سالم غذا بخورید، استراحت منظم با تمرینات ورزشی در یک فضای محدود کار، داشته باشید  سالم خواهید بود . همچنین عصرانه را با توجه به وزن خود کاهش دهید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha