سلامت نیوز : رییس انجمن علمی مامایی ایران، سونوگرافی رنگی را برای همه مادران مناسب ندانست و اظهار کرد: سونوگرافی رنگی مگر در موارد خاص و جز برای غربالگری توصیه نمی‌شود. باید به مادرانی که برای آلبوم نوزادشان تقاضای سونوگرافی رنگی می‌کنند هشدار دهم که انجام این سونوگرافی از نظر استانداردهای علمی به طور آزاد برای همه تایید شده نیست.

ناهید خداکرمی در گفت وگو با (ایسنا)، درباره انجام سونوگرافی در دوران بارداری اظهار کرد: انجام سونوگرافی بیش از دو تا سه مرتبه در کل زمان بارداری توصیه نمی‌شود که زمان انجام آن نیز هر سه ماه یک بار به منظور بررسی وضعیت جفت و جنین است. البته به نظر نمی‌رسد سونوگرافی بیش از اندازه برای مغز جنین کم خطر باشد و این مسئله از نظر علمی تایید شده نیست.

وی سونوگرافی رنگی را برای همه مادران مناسب ندانست و اظهار کرد: سونوگرافی رنگی نیز مگر در موارد خاص و جز برای غربالگری توصیه نمی‌شود. باید به مادرانی که برای آلبوم نوزادشان تقاضای سونوگرافی رنگی می‌کنند هشدار دهم که انجام این سونوگرافی از نظر استانداردهای علمی به طور آزاد برای همه تایید شده نیست.

خداکرمی مادران باردار را به شرکت در کلاس‌های بارداری مراکز درمانی تشویق کرد و گقت: توصیه اکید دارم که مادران باردار حتما در کلاس‌های آمادگی برای زایمان شرکت کنند. این کلاس ها از هفته 20 بارداری شروع می‌شود و هشت جلسه است. تمرینهای عصبی - عضلانی، اصلاح وضعیت، تکنیک تنفس و آرام سازی مادر از جمله سرفصل‌های درنظرگرفته شده برای این کلاس‌هاست.

رییس انجمن علمی مامایی ایران ادامه داد: معمولا در جلسه اول زن و شوهر به همراه یکدیگر حضور پیدا می‌کنند، اما جلسات بعدی مخصوص مادر است و اطلاعات مفیدی مانند نرمش‌های بارداری، تغذیه، آمادگی روحی ورود بچه و مسائل مربوط به نگه‌داری از نوزاد در اختیار وی قرار داده می‌شود. یک جلسه ویژه پدر شدن برای پدران نیز در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha