وزیر بهداشت با پیش بینی کسری 3000 میلیاردتومانی این وزارتخانه در سال جاری، حل مشکل بهداشت و درمان کشور یک بار برای همیشه را خواستار شد.

پیش بینی کسری 3000میلیارد تومانی وزارت بهداشت در سال جاری
سلامت نیوز: وزیر بهداشت با پیش بینی کسری 3000 میلیاردتومانی این وزارتخانه در سال جاری، حل مشکل بهداشت و درمان کشور یک بار برای همیشه را خواستار شد.

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات اعتباری حوزه سلامت کشور که همواره به صورت انباشته شده از سالی به سال بعد منتقل می‌شود، به استفاده از ظرفیت وزرای دوره‌های قبل در دوره کنونی وزارت بهداشت اشاره کرد.

وی گفت: سلامت همیشه اولویت بعد از هفتم و هشتم بوده است؛ این درحالیست که در دنیا اولویت دوم و یا حداکثر سوم است. بعد از "امنیت"، "سلامت" مردم باید در اولویت باشد.

هاشمی کمبود اعتبارات وزارت بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: طی 10 سال گذشته تعداد 220 هزار پرسنل وزارت بهداشت به حدود 417 هزار پرسنل کنونی رسیده است. این در حالیست که دولت تنها حقوق همان 220 هزار نفر را می‌پردازد، بنابراین حقوق حدود 180 هزار پرسنل مابقی باید از درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها تامین شود. به این ترتیب پولی که باید صرف نوع و شکل خدمات شود که رضایتمندی مردم را در بر گیرد صرف پرداخت حقوق پرسنل شده است. از طرف دیگر با وجود توسعه‌های صورت گرفته، هنوز با کمبود امکانات و پرسنل در ارایه خدمات مواجهیم و بی‌تردید امکان تعطیلی مراکز و تعدیل نیرو وجود ندارد.

پیش بینی کسری 3000 میلیارد تومانی وزارت بهداشت در سال جاری


وزیر بهداشت در ادامه به کسری اعتبارات نظام سلامت اشاره کرد و با تاکید بر لزوم استفاده از خیرین و بخش خصوصی در این حوزه، افزود: سال 91 وزارت بهداشت با 4700 میلیارد تومان کسری وارد سال 92 شد. پیش بینی می‌شود که امسال نیز حدود 3000 میلیارد تومان بر کسری‌های سال‌های گذشته اضافه و به سال 93 منتقل شود.

وی در عین حال پروژه‌های نیمه تمام وزارت بهداشت و همچنین هزینه‌های کمرشکن سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر این اساس در جهت حل این مشکلات و کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌ها باید بیمه‌ها اصلاح و تقویت شوند و به دنبال آن تعرفه‌های تشخیصی – درمانی اصلاح شوند. این موارد نیازمند لحاظ منابع کافی برای حوزه سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha