رییس متخصصان داخلی کشور با اشاره به وجود 95 درصد از پزشکان در سطح کشور که از اقشار متوسط جامعه محسوب می شوند گفت: مسوولان نباید تنها پنج درصد از پزشکانی که درآمدهای بالا داشته و ویزیت بالایی بر بیمار تحمیل می کنند را ببیند بلکه مخارج در بیمارستان ها و تحمیل 70 درصدی هزینه ها را باید کاهش دهند.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت و گو با ایسکانیوز، افزود: اعضای کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان کشور باید درد مردم را در زمینه کاهش هزینه های درمانی ببینند و بدانند درد آنان تعرفه پزشکی نیست بلکه به حداقل رساندن هزینه ها در مراکز درمانی است.
وی ادامه داد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سال های اخیر تا جایی که توانسته اند در زمینه رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی کشور اقداماتی را انجام داده اند اما به دلیل مشکلات اداری، سیاسی و نامه نگاری های موجود، نتیجه نهایی مطلوب به دست نمی آید.
رییس متخصصان داخلی ایران ابراز داشت: افرادی که در مجلس و در پست های مملکتی در حوزه بهداشت فعالیت می کنند نباید از پشت میز دانشگاه ها به این سمت ها منصوب شوند چرا که در این صورت نمی توانند درد واقعی مردم شهر خود را تشخیص دهند.
خسرونیا گفت: تاکنون آن طور که شایسته بوده از جامعه پزشکان به دلیل اینکه این قشر را تافته جدا بافته از دیگر قشرها می دانند، دفاع نشده است در حالی که 95 درصد از پزشکان اگر یک روز کار نکنند توان مخارج خود را نخواهند داشت.
وی با اشاره به وجود پنج هزار جراح در کشور تصریح کرد: از این تعداد، حدود دو هزار جراح در سطح استان تهران وجود دارد که ممکن است حدود 100 نفر از آنان درآمد بالایی داشته باشند بنابراین نباید این مساله را به تمام جامعه پزشکان و جراحان تعمیم داد.
رییس متخصصان داخلی کشور بر لزوم همکاری میان نمایندگان مجلس و انجیوهای پزشکی تاکید کرد و افزود: چند شغله بودن اکثر نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس موجب شده است تا مشغله کاری و فکری آنان به همراه وظیفه سنگین نماینده مردم بودن، آنان را از انجام کامل رسیدگی به وضعیت بیماران غافل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha