سلامت نیوز: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که به طور متوسط حدود ۲۰ درصد مرگ و میر کودکان دردنیا، مربوط به التهاب ریه بوده که این میزان درکشورهای فقیر و کم‌درآمد بیشتر است.
حمیدالله سلطانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کودکان بیشتر از افراد بالغ و بزرگسال از بیماری‌ها و عوامل عفونی متضرر می‌شوند و موارد مرگ و میر نیز در کودکان بیشتر از دیگران است.

وی گفت: بیماری‌ها و عفونت‌های تنفسی، مالاریا و ایدز مهم‌ترین بیماری‌های عفونی هستند که همچنان شیوع بالای در سراسر دنیا دارند و هر سال چندمیلیون نفر از مردم جهان بر اثر آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

سلطانی یاد‌آور شد: عفونت‌های تنفسی نظیر آنفلوآنزا و سل و سایر عوامل التهاب ریوی موجب ابتلا و مرگ تعداد زیادی از مردم جهان می‌شوند که متاسفانه تعداد قابل ملاحظه‌ای از این موارد، مربوط به کودکان است.

وی تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که به طور متوسط حدود ۲۰ درصد مرگ و میرهای کودکان دردنیا، مربوط به التهاب ریه بوده که این میزان در کشورهای فقیر و کم‌درآمد بیشتر است.

سلطانی خاطرنشان کرد: مرگ و میر ناشی از التهاب ریه در کشورهای فقیر، کم‌درآمد و کمتر توسعه یافته به مراتب بیشتر از کشورهای توسعه یافته و با درآمد بالا است که متاسفانه تاکنون اقدام عملی خاصی برای حل این معضل صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha