رقمی که به پزشکان و پرسنل مراکز درمانی پرداخت می‌شود توهین آمیز است. واقعا توهین است که به یک پزشک فعال در بدترین منطقه سیستان و بلوچستان یک میلیون و 700 هزار تومان آن هم با 10 تا 12 ماه تاخیر پرداخت شود. آیا در چنین شرایطی می‌توان انتظار ماندگاری پزشکان را داشت ؟

وزیر بهداشت: ارقام پرداختی به پزشکان توهین آمیز است/تعرفه‌ها واقعی شود

سلامت نیوز : وزیر بهداشت بر لزوم واقعی شدن ارقام پرداختی به پزشکان به ویژه پزشکان عمومی تاکید کرد و گفت: البته این صرف نظر از بداخلاقی‌هایی است که وجود دارد و نباید اقلیت را به اکثریت تعمیم داد.

دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر لزوم واقعی شدن ارقام پرداختی به پزشکان به ویژه پزشکان عمومی، گفت: با شرایط کنونی معیشتی پزشکان به ویژه پزشکان عمومی، متاسفانه بخش قابل توجهی از آنها در حوزه سلامت کار نمی‌کنند.

وی گفت: رقمی که به پزشکان و پرسنل مراکز درمانی پرداخت می‌شود به عقیده من توهین آمیز است. واقعا توهین است که به یک پزشک فعال در بدترین منطقه سیستان و بلوچستان یک میلیون و 700 هزار تومان آن هم با 10 تا 12 ماه تاخیر پرداخت شود. آیا در چنین شرایطی می‌توان انتظار ماندگاری پزشکان را داشت.

هاشمی راهکار حل مشکل پرداختی به پزشکان و فراهم کردن زمینه جهت ماندگاری آنها در مناطق محروم و نابرخوردار را واقعی شدن پرداخت‌ها دانست و ادامه داد: ما پیشنهادات‌مان در این زمینه را ارایه داده‌ایم. امیدواریم شورای عالی بیمه، دولت و مجلس هم آن را بپذیرند.

وی در این باره تاکید کرد: تعرفه‌های تشخیصی – درمانی باید واقعی شوند تا مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها بتوانند به عنوان بنگاه اقتصادی خودگردان فعال باشند و از لحاظ هزینه‌ای تراز منفی نداشته باشند.

وزیر بهداشت گفت: به منظور واقعی شدن تعرفه‌ها نیز بیمه‌ها باید اصلاح و تقویت شوند در این زمینه نیز دولت باید منابع کافی را در نظر بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha