سلامت نیوز : معاون نظام پزشکی تهران بزرگ از برخورد با پزشکانی که تجویزهای بی‌مورد دارند خبر داد و گفت: از رئیس‌جمهور تا یک کارگر ساده همه باید یک دفترچه بیمه داشته باشند و یک مدل درمان شوند.

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با فارس در مورد ضرورت تشکیل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: وقتی راجع به بیمه صحبت می‌کنیم بلافاصله باید راجع به بودجه و پول هم فکر کنیم، چرا که وقتی پول و بودجه نباشد قانون نوشتن به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد. امیدواریم بودجه‌ای را تصویب کنند که بیمه‌ها قادر به تجمیع و اجرای بیمه سلامت باشند و پشتیبانی مجلس و دولت در این زمینه بی‌تاثیر نیست.

وی در پاسخ به اینکه بیمه تأمین اجتماعی به‌عنوان یکی از بزرگترین بیمه‌های پایه تمایلی برای وارد شدن به بیمه سلامت ندارد و قانون چقدر برای یک‌کاسه کردن بیمه‌ها ضمانت اجرایی دارد، گفت: تأمین اجتماعی یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت رفاه است و اگر دولت موضوع را تائید و تشویق کند، تامین اجتماعی نمی‌تواند از این کار سر باز زند به شرط آنکه قانون تصویب شود.

خسرونیا بر این نکته تاکید کرد که تمام افراد ایرانی باید یک دفترچه بیمه واحد داشته باشند و از رئیس جمهور گرفته تا یک کارگر ساده باید یک مدل درمان شوند نه اینکه یکی بیمه طلایی داشته باشد، یکی بیمه بانک و غیره. عدالت در سلامت تنها با یکپارچه شدن بیمه‌ها محقق می‌شود.

نظام پزشکی با تجویزهای بی‌مورد برخورد می‌کند

معاون سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در مورد تجویزهای بی مورد و تحمیل بار مالی به بیمار و بیمه‌ها گفت: باید در این راستا فرهنگ‌سازی کرد ولی در عین حال سازمان نظام پزشکی در دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر به پرونده پزشکانی که تجویزهای بیش از حد و بی مورد دارند رسیدگی می‌کند و جلوی آن را می‌گیرند.

سیاستگذاری در سلامت و بیمه‌ها باید دست یک وزارتخانه باشد

خسرونیا به این نکته اشاره کرد که عملکرد مطلوب بیمه‌ها و پرداخت به موقع در اجرای همه برنامه‌ها از جمله پزشک خانواده تأثیر بسزایی دارد و بارها گفته‌ایم که باید تضادها را با مدیریت حل کرد و بهتر است سلامت، بهداشت و بیمه‌ها زیرنظر یک وزارتخانه باشد نه اینکه یک وزارتخانه سیاستگذاری کند ولی پول و بیمه‌ها دست یک وزارتخانه‌ دیگر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha