یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۱
کد خبر: 88207
سلامت نیوز : پرداخت وام ازدواج به عنوان بزرگ‌ترین مساله تشویقی و تسهیل‌کننده امر ازدواج جوانان در جامعه ما جا افتاده است و این مساله چنان بین جوانان و حتی مدیران نهادینه شده است که در برخی از موارد آمار پایین ازدواج را هم به پرداخت‌نشدن وام ازدواج یا اندک‌بودن مبلغ آن گره می‌زنند و تمام علت‌های دیگر در بروز چنین معلولی را نادیده می‌گیرند. ناگفته پیداست که در بحث ازدواج و صورت گرفتن وصلت جوانان، مسائل مهم فراوان دیگری وجود دارد که به مراتب از بحث اقتصادی و اندک مبلغ وام ازدواج مهم‌تر بوده و به نوعی بسترساز و زمینه‌ساز ازدواج سالم و آگاهانه دخترها و پسرهای جامعه ما است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه وطن امروز ؛ انجام ازدواج خیلی به پرداخت یا مبلغ وام ازدواج ربط ندارد و بزرگ‌ترین ایرادی که من به رسانه‌ها و حتی مدیران دست‌اندکار ازدواج جوانان دارم این است که سعی دارند آمار پایین ازدواج جوانان و آمار بالای طلاق را به گردن اقتصاد بیندازند. من از رسانه‌ها این توقع را دارم که همه این موارد را به گردن اقتصاد و وضعیت مالی جوانان نیندازند چرا که این واقعیت و اصل ماجرا نیست و آمار پایین ازدواج جوانان دلایلی غیر از پرداخت نشدن وام ازدواج دارد. من به عنوان کارشناسی که در حوزه ازدواج مطالعه و بررسی فراوان داشته‌ام بسیار کامل و متقن عرض می‌کنم که آمار ازدواج هیچ ربطی به وام ازدواج ندارد. در تحلیل این سخن باید بگویم که بخش عمده‌ای از دلایل پایین آمدن آمار ازدواج جوانان در جامعه کنونی ما مسائل روان‌رفتاری و بخش دیگر آن فرهنگی است و مساله اقتصادی و جنبه مالی ماجرا در مراحل پایین‌تر قرار می‌گیرد. درباره بخش روان‌رفتاری این پدیده باید بگویم که آنچه که از جوانان ما گرفته شده است جرأت است.

ازدواج جرأت می‌خواهد نه وام ازدواج. چه کسی ازدواج می‌کند؟ کسی که جرأت دارد. جوانانی را در نظر بگیرید که از سربازی و انجام خدمت سربازی می‌ترسند و از ترس سربازی خانه‌نشین شده‌اند اما هستند همسن و سالان همین افراد که راحت به سربازی می‌روند و با همه فرود و فرازهای آن، خدمت سربازی خود را به سرانجام می‌رسانند و این مرحله را هم مانند یکی از مراحل زندگی پشت‌سر می‌گذارند اما کسی که از انجام خدمت سربازی می‌ترسد در همین مرحله متوقف می‌شود. ازدواج هم همین حالت را دارد فقط باید دل شیر داشت و از انجام آن واهمه نداشت و آن را یکی از مراحل واجب زندگی دانست که باید انجام گیرد. برای اصلاح چنین وضعیتی باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد و جوانان را از این نظر تقویت کرد تا با اعتماد به نفس بالا و جرأت بتوانند تشکیل زندگی دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha