عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست از تولید سرب 3هزار واحد آلاینده در 8شهر صنعتی خبرداد.

سلامت نیوز: عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست از تولید سرب 3هزار واحد آلاینده در 8شهر صنعتی خبرداد.

کمال الدین پیرموذن عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست در گفت‌و گو با پانا  در پی کاهش تحریم‌ها در خصوص ایران گفت: امیدواریم با این روند خودروها به یورو4 تجهیز شود تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با این توافقات بتوانیم مالچ‌پاش‌ها را از کشورهای اروپایی جذب کنیم تا شاهد رفع محدودیت در مبارزه با ریزگردها باشیم.

 پیرموذن  در تشریح دلایل آلودگی هوای تهران و برخی کلان‌شهرها گفت سرب ناشی از سوخت خارج شده تمام خودروها و واحد‌های آلاینده یکی از عوامل آلودگی هوا در کشوراست به طوری که حدود 3هزار واحد آلاینده در سطح هشت شهر صنعتی کشور داریم که سرب تولید می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم مسئله ورود ریزگردها به کشور را به عنوان عامل دیگر تشدید آلودگی هوا دانست و افزود: از طرف دیگر قرار بود شش پالایشگاه تولید بنزین بدون بنزن یعنی همان بنزین یورو4 افتتاح شود که تنها دو پالایشگاه افتتاح شده است. امیدواریم وزارت نفت و دولت یازدهم همت لازم برای بهره‌برداری این چهار پالایشگاه را به کار برد.

نماینده مردم اردبیل در تبیین راهکارهای مقابله با آلودگی هوا گفت: در راهکاری فوری و کوتاه‌مدت برای کلیه ماشین‌آلات، کانورتور و کاتالیز نصب شود و کارخانجات آلاینده ملزم به نصب فیلتر گردند. همچنین اگر لازم است بنزین مجهزبه یورو4 وارد کنند چون این موضوع با جان انسان‌ها مرتبط است.

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه طبق آماری حدود 2900 تا 4000 نفر بر اثر آلودگی هوا در تهران جان خود را از دست می‌دهند، گفت که این آمار تکان‌دهنده خود موید این است که باید فکری فوری برای جلوگیری از این مرگ خاموش کرد.

پیرموذن با تاکید بر لزوم توسعه فضای سبز گفت: باید به وضعیت حمل و نقل عمومی بها داده شود و اعتبارات لازم برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی اختصاص داده شود. متاسفانه شاهدیم که مجلس و دولت کمتر به این موضوع توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اولین جلسه دولت جدید در موضوع محیط‌زیست رسیدگی به وضعیت تالاب‌ها و دریاچه ارومیه اختصاص داشت گفت: خانم ابتکار نیز این موضوع را اعلام کردند که طی هشت سال گذشته از حیث رسیدگی به مسائل محیط‌زیست 60 پله تنزل داشته‌ایم. اولین جلسه شورای محیط‌زیست نیز با حضور نماینده مجلس در این شورا یعنی آقای تابش برگزار شد و تصمیماتی نیز اتخاذ شود.

نماینده مردم اردبیل ابراز امیدواری کرد که خارج از طرح شعار به وضعیت سلامت ایرانیان توجه شود چون داشتن آب، هوا، خاک و جنگل سالم حق مسلم تمامی مردم است و باید اعتبارات درخور توجهی اختصاص داده شود.

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست با تاکید بر لزوم همکاری‌های میان‌بخشی برای بهبود وضعیت هوا گفت: در گذشته نیروی انتظامی مسئول جلوگیری از تردد خودروهای دودزا بود که اکنون اقدامی نمی‌شود از طرف دیگر وزارت صنعت نیز باید تمام خودروها را به کانورتور یا کاتالیز مجهز می‌کرد که به دلیل سوءمدیریت و محدودیت‌های بین‌المللی این اتفاق رخ نداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha