سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با بیان اینکه اجرایی نشدن تجمیع بیمه‌ها به دلیل یکسان نبودن میزان پرداختی حق بیمه مردم به سازمان‌های بیمه‌گر است، گفت: ضعف خدمات دهی بیمه‌ها باعث شده هم اکنون دو سوم هزینه‌های درمان از جیب ییماران پرداخت شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت یکسان‌سازی پرداخت حق بیمه از سوی افراد به سازمان‌های بیمه‌گر، افزود: به طور حتم از ملزومات تجمیع بیمه‌ها، یکسان‌سازی پرداخت‌ها است که متاسفانه این مهم تاکنون انجام نشده به گونه‌ای که برخی بیمه‌ها 7 درصد و برخی دیگر 5 درصد حق بیمه از افراد دریافت می‌کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: اکنون سازمان بیمه سلامت تلاش‌های زیادی برای تجمیع‌ بیمه‌ها دارد و در این میان لازم است تا پرداخت‌ها هم به صورت یکسان صورت گیرد که البته این مهم از پیشنهادات اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای لایحه بودجه 93 است تا با یکسان‌سازی پرداخت‌ها به سازمان‌های بیمه‌گر، تجمیع بیمه‌ها نیز به سرعت پیش رود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با انتقاد از اینکه تعلل در تجمیع بیمه‌ها به دلیل یکسان نبودن میزان حق بیمه پرداختی از سوی مردم به سازمان‌های بیمه‌گر بود، تصریح کرد: بدون‌شک اگر یکسان‌سازی پرداخت حق بیمه افراد به سازمان‌های بیمه‌گر صورت گیرد خدمات ارزنده و برابری نیز به مردم ارایه خواهد شد.

وی، با تاکید بر اینکه برای یکسان‌سازی پرداخت حق بیمه از سوی افراد به سازمان‌های بیمه‌گر، لازم است بیمه‌ها توانمند شوند، یادآور شد: اینکه امروزه سهم پرداخت مردم در حوزه سلامت بالا رفته است به دلیل حمایت و پشتیبانی نکردن بیمه‌ها است به عنوان مثال بیمار حدود دو سوم ویزیت خود را از جیب پرداخت می‌کنند و این در شرایطی است که بیمه‌ها تنها یک چهارم آن را می‌پردازند.

رستمیان،‌ با بیان اینکه تاکنون بیمه‌ها بسیار ضعیف عمل کرده‌اند، یادآور شد: به دلیل آنکه بیمه‌ها در عملکرد خود ضعیف هستند نمی‌توانند خود را تقویت کرده و از بیماران حمایت کنند لذا سازمان‌های بیمه‌گر با همان بودجه‌ای که در اختیار دارند همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی،‌ در مورد زمان تجمیع بیمه‌ها، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت پیشنهاد کرده‌اند تا تصمیماتی مبنی بر یکسان‌سازی پرداخت افراد به بیمه‌ها اتخاذ شود که در این شرایط راه برای تجمیع بیمه‌ها هموار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha