سلامت نیوز: رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم گفت: اگر افراد مبتلا به گواتر بخواهند از روش‌های دیگری به جز استفاده از نمک یددار برای جبران ید استفاده کنند، این روش‌ها اصولاً غیرعملی است مثلاً باید روزانه نیم کیلو ماهی مصرف کنند.

فریدون عزیزی در گفت‌وگو با فارس،درباره مزایای استفاده از نمک یددار گفت: نمک یددار برای بیماران مبتلا به گواتر مفید است چرا که با مصرف نمک یددار، کمبود ید موجود در بدن این افراد جبران می‌شود.

رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم گفت: اگر افرادی که دچار بیماری گواتر هستند بخواهند از روش‌های دیگر برای کمبود ید استفاده کنند این روش‌ها اصولاً غیرعملی است مثلاً باید محصولات دریایی را به طور کافی دریافت کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: این افراد باید محصولات دریایی مثل ماهی را روزانه به میزان نیم کیلو تا آخر عمر مصرف کنند تا بتوانند ید مورد نیاز را تأمین کنند که این امر عملی نیست.

عزیزی ادامه داد: مصرف نمک یددار به گونه‌ای است که فرد با مصرف مقدار کمی از آن در غذا می‌تواند هم نیاز تغذیه‌ای خود را برآورده کند و هم ید مورد نیازش را تأمین کند. نمک به گونه‌ای است که فرد آن را نه زیاد می‌خورد و نه کم و می‌توان مقدار آن را هم کنترل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha