سلامت نیوز: رییس بیمارستان فارابی با بیان اینکه بیمه‌های درمانی نسبت به پرداخت مالی بیمارستان تعهدی ندارند، افزود: در مجموع 13 میلیارد و 200 میلیون تومان از سازمان‌های بیمه گر طلب کار هستیم که از این مقدار 5 میلیارد و 600 میلیون تومان مربوط به سازمان خدمات درمانی، نزدیک به 7 میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی و ششصد و 21 میلیون تومان نیز مربوط به سازمان نیروهای مسلح است.

دکتر محمود جباروند در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه بسیاری از بیمارستان‌های دولتی نیاز به بازسازی دارند، اظهارداشت: حدود سه سال است که بودجه عمرانی به این بیمارستان اختصاص داده نشده و علی رغم فرسوده بودن ساختمان و برای حفظ و نگهداری مجبور هستیم از درآمدهای اختصاصی بیمارستان هزینه کنیم که بار مالی مضاعفی بر دوش بیمارستان ها گذاشته است.

دکتر جباروند تامین بخشی از حقوق پرسنل و هیات علمی را از دیگر هزینه‌های تحمیل شده بر بیمارستان عنوان کرد و گفت: حدود 60 درصد از حقوق هیات علمی و پرسنل از دانشگاه و مابقی آن از درآمدهای اختصاصی خود بیمارستان تامین می شود.

رییس بیمارستان فارابی ادامه داد: قیمت تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشته است، در حالی که تعرفه‌های بیمارستانی طبق مصوبه دولت رعایت می‌شود و امیدواریم با سیاست‌های جدید دولت تدبیر و امید و با حمایت‌های ویژه، کمبود منابع مالی رفع شود.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش بیمار در این بیمارستان داشته‌ایم، گفت: خوشبختانه بیمارستان فارابی با نوع مدیریت خوبی که داشته، توانسته خدمات خوبی به بیماران ارائه دهد به طوری که سیستم نوبت دهی در این بیمارستان به روز است و بیماری در صف انتظار برای جراحی چشم وجود ندارد.

دکتر جباروند اظهار کرد: علی رغم تمام مشکلات مالی بیمارستان در سال‌های 90 و 91 در ارزیابی صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات علوم و مدیریت و اقتصاد سلامت در خصوص "سنجش رضایت مندی" این بیمارستان موفق به کسب 97 درصد رضایت‌مندی در ارائه خدمات شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha